tisdag, juli 26, 2011

Blömster och hemma lagade köttbullar...

Förra veckan bestod både av solsken och regn, man får anpassa dagen efter vilket väder det är ute. Har varit sugen hela månaden på att baka bullar men känner att jag vill inte baka bullar när det är +25 grader i skuggan.  Så, den dagen den vart lite regnigt och kallt så tog jag för mig att göra köttbullar istället =) Bullbaket kommer idag istället ....


Men först måste jag dokumentera förra veckans bilder och visa att mina blommor lever....än =) Jag har juh som sagt inte gröna fingrar så dom bruka kunna konsten att dö men utomhus blommor lever bra...kanske ska jag börja ha utomhus blommor inne också!?! ;) Det verka va dom enda blommorna som överlever ;)



Fina blommor i mina stora krukor, för en gångs skulle ha jag inte bara penseer eller begonior. Jag våga testa annat =)



Lila små blommor kommer från denna...buske....sak...fråga inte om namn tack. Men fin är den och vatten kräver den tydligen =)



Häng blommor är bland dom finaste för dom grenar sig och blir fluffiga. Kan inte beskriva det bättre....



En rad med krukor, fungerar bra som räcke så inte folk ska ramla över. Jag hade inte blommor på så många andra ställen än på altan i år för det ska grävas och fixas på några ställen så...ja.....bättre ha dom på altan så länge den får stå kvar =)



Ur snygga blommor men jag skulle behöva ett namn på dom så jag kan ha dom nästa år igen...mamma...hjälp =)



Hängande korgarna ska vara på framsidan men vi är inte klar där så jag kan inte hänga dit dom....den där målarna är lite slö ;)





Erik har en mycket snäll farbror Janne som gav oss hund stängsel till våran hundgård. Två stora fina rullar så nu äntligen ska vi sätta upp en hundgård till lill tösa våran. Måste först jämna till våran gräsmatta fram för den ä sneeeee...nanting!!!!



Den regniga dagen vart det massa mat gjort, bland annat så gjorde jag fyllda köttbullar. Mmmmm, fyll köttbullar med ost och stek i stekpanna eller i ugn....MUMS!!! så himla goda dom vart =)



Jag hade feta ost men eftersom feta ost inte smälter vart dom lite kompakta. Nästa gång ska jag använda en blå möggel ost...min favvorit =)



Men fyllda köttbullar i en brun sås å så kokt potatis till, måste väll va den godaste maten man kan göra. Mättare kan man inte bli ;) Å varför jag tog ett foto som detta är för att precis när jag ätit upp från tallriken så kom jag på att jag missa fota....så det vart ett efter foto ;)



Förutom fyllda köttbullar i brunsås vart det vanliga köttbullar och biffar. Då kan man ta upp och variera lite ;)



Iza och Erik gosa lite på golvet medans jag packitera maten för frysning...



Mja, va ska man säga.....hunkräk vill inte sitta stilla....


Har börjat måla väggen ute och medans vi målar kan vovven sitta och kolla på oss. Hon verka rätt nöjd i sitt eget lilla krypin...som en hundgård fast i luften ;)




Årets första jordgubbe sedan vi flyttade jordgubbs plantorna och lådorna. Dom verka trivas himla bra där dom nu är för stora och fina blir dom....och många kommer....=)


Nä, nu ned och fika och sedan börja med bull baket =) Kanske jag kan komma ihåg att ta kort på dom denna gång ;)


Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...