tisdag, december 07, 2010

Revbenspjäll och ny vecka...

Det är runt -14 grader ute och kolla man på himmelen lurar snö, kanske komma på natten eller så ligger vi precis på kanten. 
Svärfar och Fie jobbar i veckan så jag leker skytte trafik till valparna. Men det gör inget, dom är så GOOOO nu så jag skulle kunna vara där hela tiden. Har fått ett putsat ansikte och fotmassage....av valparna alltså =) Nu jäddrar ska ni veta att när jag kommer in genom dörren voffas det och morras men börja man prata blir dom så glada. Å råka man sätta sig ner kommer dom klättrades på en. Ha man lite otur kan man få valp pink på sig...men va tusan gör det, tröjjan kan man juh tvätta =) Iza kommer direkt man sätter sig, hon är oftast den som är snabbast fram...å så bamse så klart...tror han sitter å väntar på nån ska komma. Idag fick dom också bytt lakan så nu äre dags för Kiwi att tvätta lite så jag kan byta snart igen. 
Faktiskt rätt svårt att underhålla 6 valpar och så den största valpen av dom alla...LAJKA!!! tusan....jag ha bara två armar så jag börjat använda fötterna....funka det också =) Lajka blir svartis för valparna få all uppmärksamhet. Det blir två fötter åt valparna, en hand åt lajka och en hand åt valpar som klättra på mig.....sen att ta kort är småååått svårt ...*hahahah*...


21 dar gamla...



Klätter, klätter, klätter på allt som funkar att klättra på. Hjälper juh att man ha tyg som fäster bra för klorna verkar det som ;)


... brottningsdags ....



... fotmassage dags ... ( min Iza vid foten )




Att inte Iza dör förstår jag inte men ok...tugga på =)




Min lilla Iza till vänster =)



.. lite mor och dotter (Iza) kärlek ...




Som vanligt följer Lajka mig var än man går =) Hoppas inta all valpar blir så för då kommer jag få fnatt, klara inte av 7 hundar som ska förfölja en.....undre hur många gånger man ha snubblar, klivit...vält...ja...tippat över Lajka för hon är alltid runt en =)


I måndags var det dags för att göra mina 15 kg gris revbensjäll som jag gör varje år. Det tar sin tid med tanke på att första sattsen jag satte in i ugnen var klockan 9.00 på morgonen och vart inte klar i köket fråns klockan var 02,30 i morse. Men nu tusan ha vi revbena klara för julen......



Detta är ungefär 1/8 del.....det borde säga lite ;)



Lite kryddor som jag använder....


Klara ur ugnen, jag kokar som mina i ugnen 2.30 - 3 timmar och sedan grrillas dom på grillen. Lyckades komma ihåg att ta kort nu när jag precis tagit ut dom men int faan kom jag ihåg att ta kort när dom var grillade.....när dom verkligen ser som godast ut. Men jag kan upplysa er om att dom var väldigt, väldigt goda och möra =)


22 dar gamla...




Hahahahaha, dom lyssnar när jag gör ett pipljud. Stod och prata med Lajka och gjorde mitt pip ljud vart det alldeles tyst från valparna. Vart fundersam och kolla dit då ser jag dom står å kolla på mig...hahaha....så undervart söta =)




Dom står nu riktigt bra och faller dom över lådan hoppar dom in igen eller far och utforskar så snart äre dags att stänga av köket så dom inte far dit dom inte ska =)
Tänder börja dom också så, gör rätt ont när dom börja gnäga på fingrarna ibland =)
Nä, nu dags att fixa lite småsaker här hemma. Blir väll att göra lite mera kakor och så små grisar imorrn och resten av veckan =)

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...