torsdag, december 16, 2010

Juliga köttbullar och busiga valpar...

 ... var receptet för idag. 
Härligt att det är lite varmare idag än igår eller förrgår så jag behöver inte kuta ned till pannan som en vett villing. 
Kände att jag bara måste våga mig på något annat typ av recept på köttbullar så jag testa gör min egna lilla blanning. Jag hade nämligen 4 recept framför mig och ingen såg riktigt så god ut som jag skulle vilja ha dom så jag tog lite från alla 4 och det vart perfekt. Gjorde dom också mindre än förra gången så nu är dom små aptitretande köttbullar, man blir inte mätt av en eller två =)
Skulle ha 1kg köttfär men jag tro jag var jäääätte trött igår när ag tog upp älgkött. För först hade vi ingen köttfärs utan jag tog upp kalopps bitar som jag fick mala idaa. Men istället för 1kg så vart det 3 1/2 kg.....jag fick så ett tag måste jag påstå. Men jag bestämde mig för att göra biffar när jag ändå håller på...



 Goda mumsiga köttbullar för både jul som vanlig middag ....


Biffar, några större några mindre men saftiga och goda. Detta recept som jag hittade på är jag mer än stolt över. Dom är fasta men inte fasta så du tappar ned dom på golvet så studsar dom. Dom är lösa men inte så lös att dom faller i småbitar. Å så saftiga att man kan gå runt och bara käka dom och inget annat. 


Vissa vart lite liten men tusan, då äre juh bara att ta två stycken istället juh =)

Middag idag vart hemma lagad gräddsås, köttbullar och potatis, vände i köttbullarna i såsen så dom fick värme.....åååå...go maten.... =)


28 dar gamla...


Man han bara in så vare full rulle, alla kom fram till grinden men så var två stycken redan över också =)




Dom prata som saaaaaaatan när man inte tog upp dom, det va ett evigt gnäll och pip. Men nästan alla kan få sig över själv... bara tre som behöver hjälp....


Fie fick sätta sig i lådan så att vissa valpar skulle va liiiiiiite lugna i alla fall =)




Groa, ena lill tösen =)





Till vänster ha vi Bamse, en av mina favoriter...han är både buset själv men också cool lugn =) Dom har också börjat gå mot ytter dörren och Bamse ha till och med vart ute i snön =) Den till höger kan va Grosse.....är inte helt säker, Fie kan skilja på dom bättre än vad jag kan.


Dom lyssnar verkligen på vissa ljud =) Dom blir dessutom alldeles tysta och lugna för nån sekund....sen äre kört igen. Dom är så snälla också för jag stod på knä och böjde mig framåt så vare en direkt till mitt arsle och små naffs.....gör smått ont ibland....onda tänder =)


Nu dags för lite WoW sen ned till TV, imorrn blire hem till Mor & Far...måste dit å lämna julklapparna =)


Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...