lördag, december 25, 2010

God Jul...

.... och *hohohoho* å allt sånt där =)


Nu är julafton förbi och man blickar mot nyår, ha som iiiingen aning vad man ska göra än. Men någe kul ska vi hitta på, få se vad det blir och vart det blir. 


Men julafton som var igår va skön och rätt så lugn. Med god mat och bra sällskap kan vi nu rulla hem (so to speak) och leka med våra julklappar =) 
Jag fick en massa musik och filmer så jag vet vad jag ska göra några veckor framöver. Både Numbers, CSI, NCIS, Gillmore girls och många fler, såg på andra sidan häcken imorse....den är sååå bra =) Diggar ekorren, jag vill också ha sån energi ;) Fick också böcker om att föda upp och träna hundar så jag har lite läsning framöver att göra. Jag ha juh alltid bott med hund men det är aldrig jag som uppfostrat en från valp. Det va liksom mamma och pappas jobb, det enda jag gjorde va att busa med den. Titta runt mig och såg just att mjaaaaa...jag ha lite sladdar att hänga upp och saker att bära bort =) Men vi få ta det som det kommer.....man lär väll märka va den gilla att tugga på...
Vi han föresten inta äta alla saker vi skulle igår så....ojoj....här kommer massa godsaker för några dagar framöver.....Kiwi slipper göra mat på ett tag ;)


Innan maten serverades så satt vi och kollade på Kalle Anka och hans vänner, till det käkade vi pepparkaka, kex och digistive, till det fanns ädel ost, grön möggelost och vit möggelost....mmmmm....





Det kalla matbordet så att säga, finns inge varmt på bordet utan det ligger på ett annat bord. Det är jäddrar i mig man just får plats med alla godsaker på två bord...ojoj...måste skaffa större bord =)
På kall bordet serverades....

  • Rödbetsallad
  • Mimosa
  • Grönsallad
  • Gravad & rökt lax
  • Gravelax sås
  • Ägghalvor (med räkor och rom röra)
  • Skinka
  • Lamm korv & salami korv
  • Press sylta
  • Aladåb
  • Renfiol
  • 4 sorters sillar
  • Stark senap
  • Äppelmos
  • Rödvinbärs gele
  • Leverpastej


Bordet vid fönstret står den varma maten plus brödet och väntar på att någon ska hugga in....



  • Smågrisar
  • Köttbullar (älg)
  • Revbenspjäll (gris)
  • Potatis
  • Ost
  • Hårt tunnbröd
  • Mjukt tunnbröd
  • Smör






Stora jäkla potatisar, dom tog över 40 minuter att koka men fördelen då var att man han duka på allt =)




  
Kisse satt och kollade på allt man gjorde, hon hade verkligen full koll....



Sixten först in....Fie som andre man men hon pekar så hon får ingen mat alls... 



  .... dock så lyssna hon inte =)


 Svärfar och Erik står å diskutera någe men jag ä inte säker om vad =)



Ren fiolen va en stor hitt....den är såååååå god =)






FEEEEEED MEEEEEEE......och det va precis vad vi gjorde. Hon fick skinka, leverpastej, räkor och ren fiol..även hon behöver ingen mer mat i år =)



Kall tallrik nummer ett, gick och hämta en gång till med fisk....mmmm... =)






Vi hade en jädra hög med julklappar i år och Fie fick leka tomte....








Vissa julklappar låg en braaaa bit in så "tomten" fick krypa. Jag är rätt glad att inte Iza var här just nu..hon skulle väll käka upp alla snören...


Efter julklapps öppningen vart det lite godsaker och kaffe. En godbit eller 5 kan alltid slinka ned...




Godis och nötter fans självklart med på listan också men det vi INTE fick ned igår va risala malta och ost kaka men ....ja.....finns juh en dag idag och så resten av tiden fram till nyår ;)



Erik leker med sina nya julklappar, allt kommer komma bra till pass....





...men jag tror vi behöver ett större garage ;)

Nä, nu ska jag ned å käka lite fisk å sen se på lite film...
Så god jul i efterskott och god fortsättning ;)

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...