tisdag, december 07, 2010

2:dra Advent...

...ja, jag vet att det var i söndags men jag kunde inte lägga ut några bilder på bloggen då. Har haft några problem så varje gång jag ska lägga ut en bild tar det 30 minuter för bloggen att tänka.....ids inte bråka med den då så därför kommer den lite senare ;)


Lördags så tog vi in ved till källaren, var fyra stycken staplar i pannrummet. Fie och Erik tog var sin skottkärra å jag fick stapla. Var meningen att vi skulle ta två staplar på Lördag och så två på Söndag men vi körde allt på lördagen så slapp vi det på söndag =)
Det han bli jäddrigt svart ute så vi GATT ge oss, se juh inget juh. Jag hade det juh bra för jag hade både värme och lyse så för mig vare inga problem. 
Söndagen trodde jag faan jag skulle dö, man ha stått med raka ben och staplat ved....å int faan så sträckte man ut sina muskler...nej då. Så det gjorde ont när man skulle gå i trappen eller sitta, musklerna under låren....aaaaaaj, Tyck jag borde lära mig efter ett antal år men nej då....gör samma misstag varje år. Jag få skylla på taskigt minne som kommer när man är så lastgammal som jag är..*hahaha*....


19 dar gamla...




 ....Ormhop ....




...Hej cooling, ska du med på en ragg i min valp låda. Högsta klass å den går som en skjuten ur en kanon ;)....










Drömmar, en underbar kaka som sägs lukta som lekatt pisse när man gräddar dom men vett ni. Dom luktar inte så mycket...för jag känner inte så mycke lukt ;) Kommer alltid bra till hands när man ska göra sånt här men när man vill känna dofter som när man vill köpa en parfym...nepp...då äre kört. Jag skulle vilja fixa min näsa nån gång men det verka sitta i klistret ibland.....får väll ringa..IGEN!!!








Så himla spröda och goda, smälter i munnen ...faan va kak sugen jag var...*suck*....




2:dra Advent och som ären tidigare bjuder vi på mat. Denna gång vart de....


Fylld Kassler med bacon wraps, potatis kroketter, ananas sallad och så en brunsås till.




Kasslern fyllde jag med cheddar ost, champinjoner, grädde, salt och peppar. Runt vart det 3 stycken bacon skivor och så massa persilja på =)





Kasslern bryns först på sidorna i en het panna så i en ugnsform...på med persilja och in i ugnen på 175 grader i 20 minuter ungefär. Jag ha den också längre ned i ugnen för jag vill bara åt värmen...ingen yta liksom...




Julmust, självfallet julmust till detta., men dom andra tråkisarna ville bara ha mjölk....späkalvar =)




Jahapp, så va 2:dra Advent slut och nu tusan börjar julen komma snabbar mot oss. Snart dags att slå in alla julklappar ...ojoj... =)


Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...