onsdag, december 15, 2010

3:dje Advent...

 ... ja nu ä man sen som vanligt. Jag mena det är juh inte precis 3:dje advent utan snart den 4:de. Glömde, orka inte, hade inte tid..ojoj...ursäkterna är många idag ;)
Det vart som ingen bjud middag på Söndag eftersom Erik gatt jobba så jag liksom glömde bort det hela. Jag åt nån färdigrätt så all vart hel å hållet glömt...
I helgen bär det av till mor och far, ja i alla fall för en dag. Far dit på fredag och hem på Lördag för Erik ska jobba natt på söndag....i EN dag...*yber suck*
Aja, julen närmar sig med stormsteg och jag ha lite småsaker kvar att göra, imorrn blire köttbullar för hela slanten. Ska försöka göra dom mindre än förra gången. Annars äter man typ 5-6 små köttbullar men av mina köttbullar är du mätt...jätte mätt efter tre =) Jag få skylla på att det var första gången jag gjorde köttbullar, hoppas dom blir lika goda denna gång....*håller tummarna*.....


23 dar gamla





Utforskardags =)



Härligt att ligga på mig, inge valp pink denna gång =)



Man blir lite lätt attackerad varje gång man är där, dom ska klättra och bita i öronen. Men dom kan bita i allt...händer, fötter...kläder....nä inte ä dom kräsen inte =)



Smågrisar, bara ett måste på julbordet. Här ligger dom klara och ska in i ugnen... räcker till både mor & far plus svärfar. Jag tro jag ha mat och kakor för resten av nästa år =)




Mmmmm, klara i ugnen och man blir bara hungrig när man ser dom. 




25 dar gamla...




Ett staket har kommit upp så dom ska hålla sig på sin sida, hur det går...njaaaa....si så där då va =) Vissa knövlar sig in ändå. Korten jag tog här var i Fredags så nu idag är dom ännu större. Svärfar ha fått besök några gånger i hallen och vardagsrummet av några valpar =)







Att tugga på håret är väldans speciellt, när jag vände ned huvudet för att pussa en valp fick jag två stycken hängande i min kaluffs. Men här äre Fie som får sätta sitt hår på spel.. =)



Tröööött blir man av att busa så varför inte somna i någons famn ;)




Detta va som sagt i fredags jag tog dom senaste bilderna men jag ska över imorrn igen =)

Idag vart det att fara till Sundsvall för att fara på " tjockis träffen "... det var inte lika kallt som igår men lika fint väder. Testade att fota medans vi körde...gick ba gött =)






Ok, regnbåge och den slutade på vägen där vi körde. Jag kan härmed säga att jag sett regnbågens slut men inte faan vare en kittel med guld heller...nejdå...bara mer väg. Men konstigt kändes det, det är första gången jag vart där regnbågen slutar...




Myyyyys, så härligt att sitta å åka bil på vinter så länge bilen håller ihop =) Fram å tillbax till Sundsvall utan att vara på Ikea....men vi han som inte all vi ville. Nästa gång ska jag faan på Ikea.....
Nä, nu ta hand om värmen i huset .....


Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...