tisdag, september 28, 2010

Härlig höst dag.....

... har det varit hela dagen. 

(har inte fixat i ordning på mina kort som ni ser, de har inte en frost kant runt....jag bara inte orkar, det tar ett fleral timmar med så många kort )

Dock började den inte lika rolig för vi hade inget vatten i morse. Fösta tanken va att SATAN!!! ha vårt vatten frusit nu men så himla kallt ha det inte vart. Vist nån frost kväll här och där men inte nån riktigt jobbig köldknäpp. Sån tur var så var det inte kylan som hade haft roligt utan våran granne =) Här på bilden ser man grannens hus och han håller på gräva ned jord värme. Så grävaren gått över lägdan för att gräva ned slangen och stöt då ihop med våran vatten slang. Den slangen skulle inte ha gått där tyckte dom men tydligen så gjorde den det..... =)




Ja, lite vatten hand det bli innan rörmokaren kom och fixade läckan =) Hoppas nu bara att inte detta ska frysa bara för det är upp grävd =/



Härifrån kan man se ladugården och vårt hus, vist lite litet men ha du tur kan du klicka på kortet så blir det större...funkar ibland....



Fågel bord är klart och maten är fylld, jag fick plats med 40 liter solrosfrön och hampfrön. För förhoppningsvis ska jag slippa fylla på varje vecka nu utan det kanske ska ta 3-4 veckor =) Saknas nu bara att fåglarna inte våga sig fram av någon underlig anledning....


Har satt upp undertaket på bron idag, tusan va snabbt det gick och jäklar i min låda va mysigt....ååå....snart ha jag en tjusig bro =)



Satte också upp lite underbrädor på bron, jag ska rita en kjol där sedan som svärfar ska få kapa ur.








Fönstret på båda sidorna är på plats och fönsterfoder runt är kapat och klart. Se va man kan om man bara vill =)


Köpte nya krukor igår som jag ska plantera lite höstblommor i, jag ska nog se till att få dom klara imorgon så man får lite höstfint framför bron.





Håller på packa ihop sakerna för ikväll, klockan är över 18 och alla 4 hungriga som satan själv.Det vart en lång dag idag men då ha vi hunnit en massa saker också.


Lajka va en snäll och lydig vovve idag, hon höll sig runt oss hela tiden. Satt ofta och kolla på va grannen gjorde, grävare låter tydligen mycket intressant ;)




Bäst att packa bort sågen om regn eller snö skulle komma på besök, på hösten ska man aldrig va säker på någe....



Solen gick precis ned bakom träd dungen innan vi gick in....då vet man liksom att nu tusan äre dags =)
Käka lite pizza och sen vart det bara att ta det lugnt och skönt....massera mina fötter nalta. Foppa tofflor och stå på stege nån timme hör ICKE ihop =)


Nä, nu tv sen sova...


Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...