måndag, september 20, 2010

Dataproblem...

..... skulle man lugnt kalla det när inte datorn fungerar över huvud taget. Det var åska här förra veckan på Torsdagen , den liksom kom krypandes på en utan att förvarna först. Satt nere och såg på CSI med baslådan på så jag va allmänt borta. Plötsligt hör jag det mer och mer mullrar men jag antar det är stosen eftersom det stormar som satan ute så "bongar" den jäveln hela tiden. Men helt plötsligt vänder jag blicken mot Myst som sitter på kattpelaren å en starkt blixt ljus kom å....*BAAAAAAAAAM* mitt ovanför skallen så all el försvann nån sekund så tv stängde av sig själv (strömfall). Jag kutar upp fortast jag kan men då äre redan försent. Min dator är så död som liken i graven, inte ens CPU och REM räddning fungerar (hjärt och lugn räddning). 


CRYYYYYYYYYYYY!!!!!!


Vist, Erik ha en dator och vi ha en bärbar men den är inte som MIN dator. Min dator va så snäll å söt, ha aldrig bråkat med mig.....*snyft*..... Hade juh bara en jävla tur att jag dagen föra hade dubbel sparat alla mina digitala bilder och hela bloggen. Ä rädd jag annars skulle ha skjutit nån!!!!!!


Men det var en fin morgon den morgonen, strålande solsken i morrondiset...


Det är mysigt med höst, kallt så man får klä på sig och mörkt på kvällen så man får tända ljus.....


Ja, förutom att datorn gått trasig så i söndags vart det sätta upp lock på car porten. Började känna mig krasslig i halsen i helgen men med lite Kiwi medel är den nästan helt borta. Känner lite längst bak i svalget men det är på väg bort. Ååååå, måste bara ge några plus åt den goda frukosten vi käkade Lördag och söndag....
Tunna skivor av gurka, vitlöks feta ost, mango raja, vitlöks korv, en pytt på rökt sidfläsk och bacon å så ägg röra. MUUUUUMS!!!!! sä gött sä =)


Idag ha det vart måla lite både här och där, ska väll fortsätta imorrn med lite målning också. Jag måla så länge jag ha färg vilket innebär...nån dag till så äre slut. Ska fortsätta med fågel huset också, den är nästan helt klar, lite mer vitt och så jobbar jag med taket. Ska sätta papp på taket så den klarar regn lite bättre.


Nä, nu dags att se på lite tv å bara kojsa i soffan =)


Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...