onsdag, september 01, 2010

Hösten tidig i år!?!

... det känns verkligen som att hösten har kommit tidigt i år.

Träderna har dock inte börjat gulna så mycket än som på detta kort men kylan är här. De två sista veckorna på Augusti va riktigt kalla. Vi hade det bra mycket varmare förra året, då stod man å måla i linne och tunna byxor. Nu ha man mössa, jacka och tjocka byxor när man står å måla. Det är lite smått jäddra kallt men lite mysigt samtidigt =) Hösten /våren och så självklart vintern är mina årstider. Men hösten har någe speciellt än fast att allt börja dö, men den gula och röda färgen gör en alldeles busig inuti =)

I fredags fick jag åka panik till läkaren i Husum, hade så himla ont så jag trodde man skulle smälla av. Trodde det var tandvärk men jag hade tydligen fel. Min polyp i vänster näsborre var så stor så den täckte för bi håle kanalen så all snor och vätska i bi hålan kom inte ut vilket gjort jag fått en infektion där. Och då det i sin tur ha spridit sig på någe underligt fenomen till käken så jag fick dommen bi håle inflammation och käk inflammation. Jag går nu på en penicillin kur i 10 dagar. Nu känns det riktigt bra måste jag säga, den ha hjälpt mycket och gett mig extra energi....lyckopiller..hahahah.... =)

Detta är bara steg 1 av många som komma skall, jag har mycket jobb framför mig men förhoppningsvis ska allt gå bra. Det jag ska göra kommer inte synas på liksom nån månad utan det tar 1-2 år så...ja....ska bli kul men jobbigt. Jag vill inte säga än vad det är jag ska göra men när allt är bokat å klart kommer jag säga det. Kommer nog behöva skriva av mig på bloggen antar jag. Gu ja känn jag ä nervös när jag tänker på det....*uääää*.....

.....*byt samtalsämne Kiwi*.....

Um, um....um...joooo! Jag har städat hela nedervåningen i veckan, knäckte min rygg och axel på köpet men hallå!!! va gör man inte för att det ska bli snyggt va =) Jag ha tagit bort sängarna, täcken, kuddar, bord, sängbord och burit det upp till gamla vardagsrummet som just nu är förvar. Det gjorde jag dock själv...ingen bärhjälp här inte, men dock är man starkare än vad man tror =)
Förra veckan så tog jag in sofforna från ladugården med hjälpt av Fie, bara det var ett jäkla konkade för det låg plåttak och en hööög med bräder/plank i vägen så det va lite hinderbana. Tog högtrycken och spolade av, så fick dom stå under tak å torka så nu i Måndags kunde jag ta in dom till vardagsrummet/gäst rummet nere. Så nu är gäst rummet nere ett minne blott, det är vårt vardagsrummet....mmmm...mysigt vart det med massa ljus.
Det ä jobbigt med höst städning, man tar både väggar, tak och golv. Å så bakom kyl, frys och spis....bläää....less... Att det kan bli så mycket skit än fast man bara är två vuxna och en katt. Hur skulle det då se ut om man hade barn, hmm....vill inte veta =)

Ååååå, mörkt å fint ute nu på kvällarna. Man ser till att tända lite ljus inne och ute och allmänt bara njuta av härligheten. Det ligger runt +1-+4 grader varje kväll nu, nästan så man väntar på den första snön. Hörde på radion i morse det fanns risk för snö i veckan men han aldrig höra vart....antar det är typ i fjäll trakterna.

Nä, nu tusan ska jag ned och fixa tvätten och sen blire nog att ta det liiiite lugnt så inte ryggen går av helt. Man måste juh tänka på sin ÅLDER nu för tiden *hahahah*...

Hojt!

1 kommentar:

Inger sa...

Hoppas de opererar bort den där polypen!! På dem om det!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...