fredag, september 10, 2010

Framåt vi tuffar....

.... ser löverna faller från björkarna och känner det blir lite kyligare allt efter dagarna går. Men helgen som va och i veckan ha vi haft underbart höstväder. Med strålande sol så att stå ute och måla ha inte alls vart tokigt.

Helgen som va höll Erik och Fie på med att sätta upp lite bräder och allmänt dona på med utbyggnaden. Sitter å väntar på plåten som ska komma om en vecka eller så. Då plötsligt få Fie och Svärfar en hel hög med saker att göra. Det går lite långsamt just nu men snart så =)

Syns inomhus att helt plötsligt kom en värme bölja för vi fick typ 100 tal flugor bara så där.... när man dödar runt 10-20 varje dag fundera man starkt vart faan dom gömmer sig dom små jävlarna. Så äre när man bo i närheten av ängar som gödslas, flugor å lite mer flugor. Men när dom satarna börja krocka med skallen bara för man står upp får jag tupp guck och går kamikaze med flugsmälla och allt jag kan komma åt.... dö din jävel dö!!!!!!!!!!

Aja, huset har juh fått sin höst städning nu så nu är alla fönster, väggar, tak och golv städade. Vart mycket bra om jag få säga det själv ;) Så himla mysigt med hösten när man får tända ljus och bara mysa. Måste vara se till att alla ljus är Myst säkra, hennes svans kan konsten att va där den inte ska va. Jag är impad att hon inte har brunnit upp än, kanske dags att raka henne för hennes egen säkerhet?? ;)



Lajka är alltid kul att fånga på bild, verka va den enda som vill va med på bild =) Hon är på löpen nu så man får se till att hålla ett extra öga på henne. Hon kan försvinna så snabbt ha vi sett....skulle haft ett halsband som gav henne stöt om hon gick utanför tomt gränsen....suck...Lite mera rött börja komma upp. Fick som en vägg upp vid bron, där bakom ska det bli ett soprum. Där man kan ställa dom där fula gröna tunnorna...
Vi håller på göra om lite, vi ha tänkt om så det blir liiiite annorlunda än vad vi tänkte men det blir bättre så här. Ibland måste man ändra allt efter man går för helt plötsligt se man saker som skulle vart bättre om man bara ändrade lite. Svärfar klaga inte, han tyckte också det va bättre så =)Andra väggen på väg upp, nu saknas bara lite underbräder...ska måla idag =)ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!!!!! efter 2 år utan nån utomhus lampa över huvud taget så ha vi äntligen en lapan uppsatt vid dörren. Å va jag ha saknat en sån....
Jag börja mixtra...fixa och dona lite.... fick borra ett hål i dra kabeln igenom. Vi turas om jag och Fie att klättra på stegen. Hon fick borra så skruva jag och upp kom den, mohahaha...man kan om man ba vill =)
Mjo, vackert sä...lampa och ljus....ja...nu hitta man vägen in i alla fall =)

.... " å så ta vi några höga aaaaaaaaaaaooooooooOOOOOOOOOO" .....

..." att vara eller inte vara, vart tusan grävde jag ned benet!?!" ....

Svärmor och Nisse kom och hälsade på på Söndagen, gratta lilla mig i efterskott. Så det vart några gomackor och kakor. Här räkmacka med en massa gött på...mums.... =)
Köttbulle macka vart det också, en av Eriks favoriter.. =)

Och så vart det kärleks rutor och ruta i ruta....två underbara långpanne bak. Snabba och allmänt goda så in i bomben....
Kärleksrutan, den bruna alltså...den ha en glasyr som smälter så underbart i munnen. Va osäker på den eftersom den innehåller kaffe men tusan så god den va. Å så sockerkakan under va riktigt spröd och smalt också i munnen. Helt klart ett bra recept som kommer användas fler gånger =)

Nä, nu dags att fika lite så ut å måla rött...yay me =)

Hot!

1 kommentar:

Elina sa...

Åhåhåhå!! Nu blir jag sötsugen! Dina sånna där chokladgrejjer vet jag är KANONGODA! Nom!

Kan inte sluta le när jag ser bilder från ert bygge, det blir så bra. Det känns nästan som att jag är där med dig. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...