fredag, oktober 08, 2010

Plåttak på plats =)

.... jag är juh snabbast som vanligt. Istället för att lägga ut ett blogg inlägg direkt jag ha tagit bilden så lägger jag ihop dom bilderna och lägger ut ett jätte inlägg som detta. Fördelen är väll att det ser ut som vi gör jääääätte mycket på en gång men naktdelen är väll att set det inte ut som vi gör någe på veckan =) Men om man bara viste vad vi sliter mer, man ha knappt tid att gå å skita eller allmänt äta (tusan va synd det lät om oss) =)
<--- Mina två krukor har fått sig ett par fina blommor som dekoration, å så i mitten har man marchall hållare....det blir riktigt snyggt när man tänder den på kvällen =)

I veckan han vi lite skit efter Erik hade jobbat på dagen, för ledigt det verka han inte få den närmaste perioden...nej då...möjligen har får semester när han dör....man då ska han väll bli spöke på heltid så ingen ro då heller =/ Mja, jag tackar gudarna för Svärfar och Fie för utan dom skulle inte detta hus bli klar inom dom närmaste 10 åren...

Lajka vart ute varje dag med oss, hon är riktigt söt å snäll. Lite väl i vägen ibland men bättre det än hon kuta till skogs....dock så försvinner hon under snickeriet ibland för att jaga grävlingar, vi ska ha två stycken =/



Lock har satts upp och det går denna vecka i rasande fart...


Muntergök som vanligt =)


Lajka, min följeslagare. Men det är rätt bra....för jag ha väldans lite att göra ibland. Är lite hantlangare och bort plockare...å så målare men mellan dom jobben är jag gose gos med Lajka =)


Uääääää...mina fina små träd har belysningen pajjat på. Dom är dock inte så snygg för jag ha inte fixat till dom. Vet ej vad jag riktigt ska göra med dessa saker men någe ska jag allt komma på....




Ljus slang på träd...check!!!! Tänka sig lilla jag klättra upp i stege ända upp för att fästa slangen....hahaha....ja, jag ha hittat en stege som är superbra för den liksom kramar trädet....finns inte en suck i gatan att den kan tippa än hur snett den står. Höll faan inte på få bort stegen efteråt =)




Digga Lajkas min här. Hon sitter under svärfar och småsneglar uppåt som - Snääälla!!! tappa inget på mig va =)



Bron börja se rätt mysig ut, inte färdig på lång väg men mysig ändå. =) Ska bli ännu mysigare när jag får sätta igång och sätta upp lite ljus slingor ;)




Inomhus äre skönt när det stormar ute, nere i vardagsrummet så tänds det runt 20 ljus och så kryper man ihop i soffan under en filt och bara myser. Än vad min mor och far säger kommer detta bli ett vardagsrum...hahaha....mamma och pappa kan få sova i källaren ;)


Igår vart det stan för att hämta hem plåten och alla tillbehör. Samtidigt fick jag fara till fröken doktor och kolla näsan. Ja, hon tog prover på den styra polypen och vi bestämde en sak. Tanken va först att jag skulle operera bort polypen, kolla lungorna och sedan skulle jag fara till Sundsvall för att operera magen. Meeeeeen, som hon sa det.....det är dumt att jag ska läggas under narkos två gånger som rund utan operera magen först och sedan när jag gått ned i vikt operera näsan för jag skulle tydligen läggas under narkos och det är ingen riktigt stor HITT när man är rund. Sååååå, nu ska jag först gå på en cortison kur på 10 dagar för att se om min poly reagerar på den och krymper. Gör den det kanske jag inte behöver operera näsan alls. För till saken hör att tar jag bort polypen nu så kanske jag kommer behöva 3-10 operationer VARJE ÅR för att ta bort den. Jag har en lite mer elakartad polyp som reagerar på alla mina astma mediciner och all min allergi vilket gör att det kvittar om dom tar bort dom så länge jag ha allergi eller astma....för den kommer tillbaks inom nån vecka till nån månad. Sååå, ja vet inte än vad som kommer hända, hoppas bara dom kommer på en bra lösning för mig och mina behöv. Men det är en SUPER läkare jag har så jag är inte alls orolig =)
Fick ett brev igår också om att nu är remissen skickad till Sundsvall så jag hamnar på väntelista, får se hur länge man ska stå i kö där. 



Idag har vi jobbat med plåten för fulla muggar, jag Erik, Fie och Svärfar har jobbat och jag vart där och gett en massa saker...flyttat på saker....å lite sånt tills nu. Dom håller fortfarande på ute men jag smet för att få lägga ut bilderna från dagens arbete =)


Vi hade en jävla tur som fick oss hem igår för i morse när vi kom ut hade vi ingen lust i däcket på vagnen. Antar det är så slitet så det gått sönder, den tyngden denna vagn får uppstå är faan inte lite. Jag vet inte hur mycket en vagn i denna storleken får ha på sig men jag kan gissa att vi ha nog skjutsas minst den dubbla vikten. Svärfar skjutsa juh hela ställningen på en gång på vagnen...den är stooor och tung.




Carporten ha börjat få sin form och igår medans vi var och handla i stan så satte Svärfar och Fie upp en del av inner taket...


Det ser såååå stort ut när man tar kort så här men så himla stort är det inte. Men det går virke så in åt hellvette...kostar att ligga på topp antar jag =)






Mitt fågelhus har fått lite ....piff =) Lite granris under och en ljus slinga uppe på...dom verka inte störas av det heller =)


På tal om fåglar, hitta en fågel flygandes i vardagsrummet uppe idag...hur eller vart den kom in har jag iiiingen aning om men Myst fick en jakt runda tills jag fick ut henne och sedan kunde jag lugnt få ut fågeln =)









Nalta dimma idag, ser ni berget och träderna på andra sidan !?! Inte jag heller =)





Det blir så snyggt med svart nytt plåt tak =) Ska bli så kul att se när denna framsida är klar...längtar så =)





Blomma, men vad för typ av blomma??? mamma...vet du????




Vart nalta mörkare inne i carporten när taket är på plats =) Snart är det snö tätt och regn tätt så man kan stänga in bilen och slippa skotta av den varje gång...
Utsikten från vardagsrummet.....det är nära till plåt taket. Här blir det att sätta nät så inte Myst tar sig igenom om man vill ha öppet fönstret =)
Nä, nu blire lite skink/kyckling salld och vitlösbröd och sedan bara tare lugnt å skönt =)


Hojt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det där börjar ju ta sig riktigt bra nu, kul med bilder så man ser vad som händer hos er=)

Elina sa...

Som jag sagt tidigare: Det där blir ju dunder! :D

Tänk vad skönt, sen, när ni kan ha bilen där under och på vintern bara tuta och köra och slippa skotta av den.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...