lördag, oktober 23, 2010

Kan det vara !?!

.... ja tamma faan, det är snö ute på marken. Men det får jag skriva lite mer om sedan. 
Här kommer jag med lite bilder från veckan, för som vanligt ha vi jobbat på med huset och nu medans vi vänta på att målarfärgen skulle torka på de sista bräderna för i år så vare dags att gjuta plattan som mitt soprum / förråd skulle stå på. Jag visste inte det gick att gjuta när det var minusgrader men tydligen så =)
Medans jag va ned i källaren och måla va svärfar och Fie och hämtade grus till gjutningen....mäkta förvånad man blir när man kommer upp och ser en annan bil och ett släp ståendes i carporten =) Det blir ett rätt stort förråd / soprum för jag ska rymmas med två soptunnor och så använder vi väggarna att hänga upp kratter, sågar och massa annat. Oj vilken plats man kommer att få i garaget, va ska man nu ställa dit för skit som ska ta upp plats ??? ;)






Blir fint så, stadigt och bra för mitt förvarings / sop rum. Vi fick ha kupevärmaren blåsa värme mot gjutningen som vart under plast ett tag där. Förhoppningsvis håller det bra och bränner klart.

Idag, ja åter till snön som kom inatt...äntligen ha vi lite snö på marken så det knarrar skönt när man går. Den första snön är den mysigtaste. Inte så mycket så du måste skotta men ända så pass mycket att det täcker alla ojämnheter och skönhetsmissar som finns ;) Idag hann vi klart med väggen så inge mer jobb på framsidan av huset i år. Nu tar vi semester så att säga. Det finns småsaker som ska göras till våren, ska in med nya fönster och så ska en låda på bron byggas och bro räcke ska upp. Å så ska vi då måla rött och vitt en vända sen är vi nöjd =)
Gräsmattan ska juh också göras men jag ha en känsla av att ...ja.....jag måste figulera lite vart hur och när jag vill ha det först....


Erik fick i morse hämta posten och soptunnan vid vägen medans jag gjorde eld....



Svärfar fick byta däck imorse, han hade sommardäcken fortfarande på men nu ska även han åka säkert på vägen. Det va en fin morgon att va ute på.....solen på väg upp och inte så kallt ute. Mycket bra ....alla tiders...



Mysigt att se rimfrost och snö ligga vitt på marken...


Även tjärna håller på frysa åt, men jag såg allt hur det vaka på vattnet i morse...nästan så man blev sugen på lite fiske ;)



Även svärfar ha det lite frostigt å snöigt hos honom.....än fast han bo så långt från oss...*host* =)













Trädet går lite i vinter vila nu, kanske man ska plantera det i vår så det få växa till sig. de jag trodde från början va ett ogräs visa sig va ett träd...hahaha... =)




Fåglarna flockas och dom är inte rädda för fem öre. Jag stod och borsta bort snö från huset så kom ett antal...krocka med huvudet mitt hör dom också. Å står man stilla sätter dom sig på en...ja.....dom är inte rädda dom småttingarna =)



Hahahahahahahahaha.......jag tog ut kisse på lite äventyr i ny snön. Hon gillar verkligen snön och lägger sig i den...rullar runt och verka allmänt mysa. Vi gick runt lite och hade en Lajka som följde efter oss än vart vi gick. Det börja gå bättre och bättre för Myst att va runt Lajka men hon ska ge tusan att snusa i häcken på Myst...det verka absolut inte gillas. Jag lyfte upp myst en bit i trädet och hon vart helt galen, börja klättra runt och snurra i trädet. Vart som en Myst på lycko piller....GLAAAAAAD!!!! Jag få se till att ta ut henne snart igen ;)


Lajka såg Myst i trädet och vart tokig...men hon va snäll =)




Carporten helt klar på insidan, saknas bara nalta grus nu så skulle vi va extra nöjda. Mitt soprum är på plats och så fort vi köpt gångjärn så ska tunnorna in =)





Fönstret ser lite provisoriskt ut och det är det också. Vi ha inte gjort klart där för det ska in ett nytt fönster. 



Samma sak här, ska in ett nytt fönster så det få vänta lite....men det duger så länge ;)



Mitt el skåp kommer få en egen låda med dörr. Dörren ska göras av råspont så den får vänta tills vi ska göra lådan på bron....



Bron ser mycket mer välkomnande ut nu än förut. Å där ni ser en liggare på väggen ska min låda va. Ska ha en typ av förvaring/sop sak där. Där kommer jag sortera plåt, plast och glas för att tömma när man far och handla. Ska försöka hitta några bra plast förpackningar som platsar bra inne i lådan...ha bara inte hitta några som jag är nöjd över....




Resterande virke bärs bort så att vi han hålla till här i vår och kapa nytt =)



Solen börja gå ned över krönet nu igen....den är inte uppe läge nu för tiden. 




Tegel.....nån som vill ha tegelpannor ???? Tvåkupade tegelpannor i någorlunda bra skick....hämtas på plats =)




Mmmm...fint det börja se ut =)



In med virket som inte gick åt, inte är det mycket inte men lite granna. Bra att ha virke =) Skulle behöva rusta upp ladugården också...ganska rejält. Men först huset...



Pappas maskin...ja alltså...det är svärfars skogs traktor men pappa håller på fixa den i ordning. Den ser kall ut pappa...kom å värm den ;)


Å så nu, förvandlingen.......
Här ser ni huset 2005 när vi skaffade det hur det såg ut på framsidan...




Ojojoj....kolla förvandlingen.....är den inte heeeeeeelt underbar så säg ;)

Nä, nu ska jag vila mina fötter och surfa runt lite =)

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...