onsdag, april 03, 2013

Påskfirande...

 ..... påskfirandet i år vart lite överallt måste jag säga. Han både med att fara på lite affärer, ut å gå, fara till svärfar, grilla, se Hobbit och mycket mer. Haft en riktigt bra påsk, känns lustigt att veta nästa påsk ha man en liten att se efter också =) Känner mig gammal juh, jag ha aldrig vuxit upp men nu när man väntar litet får man väl kanske växa upp en smula i alla fall men inte så mycket man tappa barnasinnet :P

Vart två gånger till svärfar, va dags att rensa hans altan så man kan sitta ute och njuta av solen och grillandet =) Blir lätt så man ställer ut saker på altan som man inte ska ha kvar, ha man inget släp utan måste låna äre bättre samla på sig en hög å sedan fara med ett lass. Förstår dock inte riktigt dom som ägde detta huset förut, dom ha inte oljat in golvet utan målat det brunt....blääää.....å så har det börja flagna så tanken på att gå barfota är inte att tänka på..... 



Pelles gamla madrasser åker på brännan nu, mina är nalta...fräshare =)



Ganska snygga utsmyckningar på altan, lite så där hem trevligt juh =)


Pelles silverfärgade bil, volvon ska repas så ska vi ha den efter barnet kommer. Det är nämligen så att den nuvarande bilen är liiiiiiite väl liten. Man får in barnvagnen i bagaget men inte så mycket mer än så, men med en takbox så ska man nog kunna packa den för att fara iväg någonstans i alla fall =) Hoppas på att kunna fara upp till sommarstugan i sommar, skulle va riktigt skönt...



Ett skepp kommer lastat med.......stuff =)

   
Gulle plutten min ;) 



Kött i marinad, nu äre bara att tända grillen och grilla för första gången i år....yay =)

  

Riktigt effektivt med en tändgaffel som är eldriven, tog inte länge fråns det va full fräs...

  
Hä vart hett du, fick flytta om köttet lite överallt så man inte skulle bränna det. Olja är verkligen någe som kan börja brinna men kanterna gick det bra att hare på =) Riktigt nöjd för att vara första gången i år....fundera på en favorit i repris snart igen....blir korvspett eller kyckling spett då =)


  
MUUUUMS!!!! Fläskkarre, grönsallad med vindruvor och mandarin, potatis sallad, vitlöks fetaost, bea sås.......ååå jag är i himlen =) 

Svärfar får nog stå ut med mig i sommar, ska ställa upp pall kragar på hans gräsmatta för att kunna så rabarber och sånt. Han verka inte ha så mycke emot det :) Då få Pelle och han jobba med huset lite så kan jag hålla på med det jag gilla bäst....plantera och skörda =) Få väl sätta mig på en pall och hålla på....magen kommer liksom va nalta större då, men jag hoppas man ska må bra så allt bara flyter på :P 


Hojt!

1 kommentar:

Elina sa...

Sä himla myysigt å grilla! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...