torsdag, april 11, 2013

En solig dag på balkongen å helg bak....

 .... det börja verkligen tina ute och man känner hur solen vilken värmer en. Sitter med fönstret lite öppet och känner hur solen värmer min axel samtidigt som den kalla luften kyler så där skönt. Dags att fixa till lite på balkongen, den är verkligen inte stor så man får inte plats med så mycket. Passade på att köpa en vanlig trähylla som jag å Pelle kapade av, vill inte ha den hela vägen upp. Överst tänkte jag ställa lite blomkrukor och under får man plats med allt annat rat som man vill hellre ha ute än inne.....

Några prydnader kom också fram, dock måste jag och Erik gå igenom alla krukor och prydnader hos honom. Jag ha som ingen stor utan bara nån liten......måste dela på allt så det bli klart snart juh!!! Lyktor behöver jag dock inte köpa det första taget....*host* Man skulle kunna tro jag ha någe typ av begär efter lyktor =)



Kissarna njuter av den värmen som börja komma allt eftersom.....



Sluggo tar dock upp översta hyllan så länge jag inte ha satt dit nån blomma, perfekta stället att få lite sol på sig. Han om någon blir STEK HET!!! Dock verka han älska värmen.....konstig.....


Mystan är mer en sån där hänga över räcket och hoppas man få syn på en katt man kan jaga. Därav koppel, hon ä snabb som satan ska ni veta så ha hon koppel så kan jag i alla fall vända ryggen till några minuter. Hon klara sig själv ute på altan så jag behöver inte kolla henne.....Sluggo, kolla eller KORT koppel för han hoppar.....


Stackars lill gumman min verka aldrig ska bli av med ögon inflammationen =(


Sopsäck med skrot, fick tömma några blomkrukor så det blir lite jord att slänga =)


 Bakningshelg..... jag får ibland sånna sug efter någe gött, å allt som går att köpa är för sött. Det ska liksom va gött men inte så sött eller kletigt. Så vissa saker jag baka nu ha liiite socker eller inget, men så ibland gör man en kaka bara för att...som denna här nedan.....


Min tiger kaka, den va alldeles för söt för mig men kul att testa något nytt. Det är ungefär som en vanlig tigerkaka fast du ha en massa smält After Eight i den. Första gången så här så kan jag säga att om jag gör den igen blir det att ha inne den en kortare tid så den är kladdigare. Tänkte nämligen efter de 35 minuterna den va inne att satan, skaka jag på kakan ser det ut som den lever. Mitten va liksom så kletig. La till 10 minuter men inge bättre, la till 10 minuter igen och nu stelnat lite men va faaan. Tog ut den och när den kallnat satte den liksom ihop sig. Kom då på att FAAAAAN, mint choklad i ugn som bli varm bli kletig men så fort den kallnat blir den hård. Skulle nog tagit ut den tidigare =)


Lite god va den faktiskt men jag tog bara en tugga, men Pelle och svärfar verka ha gillat den =)


Blåbärsrutor UTAN socker, den ä såååååååå good. Jag verkligen älska denna kaka och kan göra den om och om och om igen. Bästa är också du kan byta ut bären mot vilket bär du vill....hallon, rabarber, jordgubb, hjortron....exakt vad du vill eller kanske en mix med blandat ? =)


Dom gick åt och till min förtjusning fick jag veta att det är svärfars favorit också så nu ha jag nån jag kan mata ;)


Negerbollar är ett måste, dock inge pärlsocker för mig. Mindre socker mindre fett, starkare kaffe men lika god om inte godare =) En kan man ta sedan ä man less den dagen men så kommer det juh en ny dag :P

Det va lite bakning det, kanske man ska baka någe nu i helgen...va lite sugen på cheescake kanske...hmm.....

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...