måndag, mars 28, 2011

Skogs mulle....

< ---- Grannen snett upp Uno och Eva har avverkat en nalta skog nu i veckan och lägger upp timret på deras lägda vid oss. Hellsicke va skog dom verka hitta åt där borta i berget. Det blir lite kalt men det blir nog bra ändå, finns alltid anledning till att avverka och i deras fall tycker jag det är bra dom gör det nu medans dom är tillräckligt unga för att kunna njuta av pengarna som kommer in. 


Va så fint väder idag och min höft gjorde inte allt för ont så jag bestämde mig för att ut och gå lite med Iza. Stackarn får juh inte allt för långa promenader när jag ha ont i höften men jag bruka ta igen det med att gå riktigt långt nån dag eller allmänt tok busa med hon så att Energin ska försvinna...eller...ja...avta lite =)


Hade väll tänkt mig kanske 1 timmes utgång men vart nästan 3 timmars utgång, men skulle jag ha gått i pappas takt hade det gått på 1 timme ;) Man kan väll säga att jag lekt skogs Mulle idag och det vart riktigt mysigt. Än fast jag inte visste vad jag gav mig in på så att säga ...*pust*....



Inte allt för många moln täcker himlen idag, va riktigt skönt ute men när det blåste kändes det som -30 grader ute. Känns verkligen att det bara är solen som värmer just nu....var är våren med lite LUFT värme. Kiwi efterlyser den för nu äre dags innan man fryser arslet av sig =)



Pappa, din lilla "Lill Nalle" är synlig och står öppen för alla element som moder natur kan komma med. Men det är inte mitt fel...blåsten hedde sönder presenningen så....om du kommer med nål å tråd kanske vi kan sy ihop den. Eller...jag vet...ännu bättre ide! Kanske det är dags att komma hit å få den å rulla framåt ?!?! Du är efterlängtad av fler än jag ;)



Här ser man.....ja...klicka på bilden först så den förstora sig så ser du snickeriet, vårat hus, svärfars hus och ladugården =)



Man känner sig lite som en skogsmulle när man går runt och kollar på träd, mossa, gamla myrstackar och allmänt gillar läget =)




Iza nöjd med läget och alla ljud som finns här i skogen. 



 Höger så kommer man till skogskåtan och vänster så kommer man upp till där svärfar håller på avverka. MEN HELLVETTE!!!!!!!!!!!!! Backen dit upp där han är å håller på är jävlar brantare än Stornäs backen och längre. Höll faan på gå åt innan vi är uppe....kändes som det gått fortare om man gått på alla fyra...*SUCK*...*YBERSUCK*...  jag skulle först bara upp för att kolla på ett träd som Erik så fann bara "en liten bit upp" men den lilla biten va inte alls så liten å då va jag ändå så långt uppe så de va int lönt att vända om. 




Ja, lite annorlunda träd är det allt. Det är som att två växt ihop på någe sätt.....konstigt men ett av naturens underverk antar jag. Även träd kan ha sina skönhets fläckar =) Kanske man kan säga detta är som en äggs tvillingar som sitter ihop ?!?!?!....




Svårt att se men nu är jag längst upp och nu börja saker gå neråt och det är där svärfar håller på att gallra. Jag skulle absolut INTE åka traktor här. Man såg att på vissa ställen han kört så har inte däckerna hans tagit utan han har mer eller mindre glidit ned för det fanns inget traktor hjuls avtryck utan bara drag märken från hjulen. Skämtar verkligen inte när jag säger....det är brant, å snett, å stenigt...*ursh*....




Jehu, vårtecken eller vad....lingonris på vägg upp ur snön i skogen =)

Ja, efter 3 timmar till skogs är jag hemma och antar jag kommer ha tränings värk. Höften gör inge ondare än vad den gjorde i morse....vart förvånad för annars när jag är ute i skogen å gå bruka den göra ondare. Men....inte nu.....man kanske ha tur ibland...hmmm...
Nä, nu ska jag se lite tv och börja småplanera midsommar för i midsommar blire fest. Skiter fullständigt i om jag blir sjuk....DET SKA BLI  FEST!!!!!!!!!!!!!! Vovven kommer få va i hund buret eller hos svärfar och kissen klara sig på övervåningen som förut =)
Ooo...på tal om hundburet..vi hitta lite olika på nätet. Dom är verkligen inte billiga, den vi ska ha kostar 7300kr och var ändå en av dom billigare. Men men...man köper väll den bara en gång hoppas jag.

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...