tisdag, april 12, 2011

Hel vecko uppdatering...

Jaha, så va vi här igen Kiwi...du uppdatera som en åsna =)
Tänkte jag skulle ta några nya bilder idag men självfallet är det sånt grått trist väder så det är inte ens kul. Men, ja.....dom här ute korten är över en vecka gammal och redan då börja det försvinna mycke snö. Nu har det tinat så pass att man börja fundera på om man ska ut och kratta men det vore gött om det kunde torka lite också. Skulle gå till mina lådor på framsidan för att ta bort lite jul belysning men jag ångrade mig i farten. Faan, dyngblött och bara dynga....hundarna verka ha haft våran framsida som sin personliga skitplats så jag bara MÅSTE få kratta lite snart. Det ser verkligen inge mysigt ute, å det är liksom det man ser först när man kommer till huset...suck...
Nu har också vovven igen fått börja va lös ute typ 1-2 timmar per dag....jag ha så mycket att göra ute och jag bara orka inte ha henne i koppel. Det går suvveränt så länge det inte är någon fler hund ute. Hon följer mig som en liten trasa så ;) Nä men skämt å sido så är hon jätte jätte duktig..... sen att hon inte vill gå in kan man väl förstå. Mena....hallå....hon ha all frihet ute och mycke man kan tugga på, gräva i, skita ned sig på.....å så måste man gå in...*ybersuck*...




Svärfar har problem med både vagn och föret nu för tiden. Hans egen vagn som han bruka använda i skogen för att lasta timmer är trasig så han lånar Tords. Men nu är det också sånt väder så far han till skogs gör han meter djupa märken så....ja....detta va typ sista lasset. Måste vänta tills det torkar så ska han hämta mer.....






Bus Iza ha mer energi än vad hon får upplopp för, men vissa dagar gör matte slut på henne....icke idag dock =)






Sooool, så underbart att se solens strålar igen. Den grillar en också....jag var ute på altan igår för att olja in möblerna och sånt. Självfallet va juh solen uppe och sken på mig medans det blåste en kall bris så man kände det inte. Men när kvällen kom kände jag faan allt.....hellvettes kliande...grrrr...varför ska just jag va allergisk mot sol. 



*HINT.....HINT....HINT*  


PAAAAAPPAAAAAA....nu har din traktor tinat fram så du kan komma å skruva lite ;)





Dammen börja tina upp också, det forsa vatten som värsta vatten fallet. Hoppas vi ska fixa denna i år...



Mmmmm, helgens mackor. Jag gör mackor som jag plasta in så käka man dom som lunch eller fika när man är ute och jobbar =) 
Här ser vi två med kyckling, mango raja, sallad, gurka.
På dom två andra ser vi rostbiff, potatis sallad, sallad, gurka, tomat, bea sås. 
Så plasta in dom och lägg dom i kylen till när andan faller på att käka upp dom =)



Hade Andre här i Fredags och Lördags så vi gjorde lite olika shake. Bland annat en bär milk shake som är såååå god och så denna. Kola milk shake, något söt så jag skulle kunna använda mer vanilj glass men annars också god =)



Primär grillning ute på bron i helgen. Det regnade så vi gick till bron där man nu har tak över, lukta sä gött...man vart juh inte mindre hungrig =) Längtar så tills vi kommer få tak över altan så man kan stå där än fast det haglar, regnar och dyligt. Ungefär 1-2 år tills det kommer skulle jag tro....




 Lite potatis sallad, bea sås, mandariner (erik fick gurka) å så massa kött =)



Nä, nu ska jag ta och fixa ute igen...få se om jag ta kort idag när det är så grått å trist....men annars...ja...det kommer väll någe inlägg snart igen ;)


Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...