onsdag, april 20, 2011

Härlig vårdag...

<----- min egen bild men från typ förra året =)

Är så JÄVLA sugen på att fiska så ja håll på dö. Jag få alltid det suget vid vårkanten å så när sommaren kommer äre de å de å de å de som ska göras så då glömmer man bort att fiska men i år. I år ska jag fiska och bada minst en gång varje vecka. Skiter fullständigt i va det är för väder....jag bara ska =)


Gudarns så himla skönt det vart ute idag. Först när jag stack ut huvudet i morse för att släppa ut hunden tänkte att det blir en inne dag. Va lite små kyligt å så vare grått ute, men allt efter dagen gick så sprack det upp och värmen kom.
Han både med att tvätta och städa lite på neder våningen men när jag såg att solen kom fram kände jag att jag bara GATT ut =)


Iza ville juh också kuta fritt så när jag såg att Svärfar och Fie for till stan släppte jag ut Iza och gick ut å sträckte på benen. Gjorde väll inte allt för mycket ute, kratta lite, ställde ut dekorationer lite överallt, plocka bort lite från tomten...ja....lite vardagligt tjaffs ;)


Men först....

En helt jävla underbar bär milk shake som är verkligen att rekommenderas en varm sommardag. Faan va duktig man ä å göra mat, bak och götta.....Kiwi ä ba bäst (marknadsföring av en själv) ;)



Igår va också en väldigt fin kväll att vara ute på, månen lyste starkt så inge lampa behövdes...ugglorna hoade och räv jäveln höll på skrämma skiten ur mig men annars allt gött =)


Så, idag... 

Mmmmm, ett efterlängtat vårtecken är när blommorna börja blomma. Vist, jag gilla inte denna skitblomma för vi ha den i miljoner vis på våran gräsmatta men just nu är den fin och söt =) (kaninens älsklings mat )



Kisse murra Myst fick va ute på en snabb promenad idag, hon myste och kurra som bara den....




Vi har en kisse som kutar runt på våran gård...en hane som bruka kännas lite överallt. Faan att dom ska markera bilar och möbler också =/ Men för Myst vare som en parfym antar jag ;)




Ååååå, kuuuul....rulla runt lite mer också med din päls. Sen in och tvätta och kamma av...*suck*...



Iza piza på grönbete =)




Två av mina favorit trädgårds tomtar som snart måste målas, dom håller nog ett år till sedan äre målnings dags.....hatar sånt för det blir aldrig lika snyggt som förut. Har två som ligger å väntar på att bli målade men jag vet inte....*suck*.....



Ligger på bron och bara allmänt njuter av värmen....



Tjocksockarna är dock fortfarande på mina fötter, dröjjer ännu ett tag innan dom åker av ;)



Min plingeling fjäril fick jobba idag när det blåste....det på minner mig....måste köpa en ny mobil...den gick sönder i blåsten i vintras...*suck*...



Vovven törstig efter ha jagat råtter å käkat gräs/grus/ler...konstigt va =)



-Ville du någe !?!?!?




Jahapp, här är det vi ska jobba med i år bland annat. Dom två lådorna ska flyttas till andra sidan huset, mitt blom fat ska tömmas för här ska det grävas och slätas ut å sen ska en hundgård upp på det. Förhoppningsvis får Andre igång grävaren så vi kan få han å gräva lite åt oss.....de blir å fjäska rejält =)


Nä, nu dags att fixa lite midsommar tjaffs...igen.....å sen tv =)


Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...