lördag, april 16, 2011

Vårens långa dagar...

Äntligen börja man verkligen känna av vårens långa dagar. Klockan är över 20,00 nu och det är fortfarande ljust ute och någorlunda varmt ute. Börja bli riktigt roligt ute med både jobb och nöje. 
Som varje vår är man allmänt gråtfärdig varje gång det blir vår för det enda man ser är jobb, jobb, jobb men nu tusan när man ha börja göra lite saker äre inte alls så tokigt =) 


Vovven känner också av vädret som förändras, pälsen börja lossna och varje gång man är ute med henne är det som att släppa ut en ko på grönbete =) Har också kommit överfund med att hon är mer en VATTEN SKOTER än en hund. Hon lever, sover...vatten =/ När man ska sedan ta in henne är det på med en handduk och rugga av det värsta så man kanske inte behöver tvätta väggarna =)



Mumsade på två mumsiga choklad muffins med en typ av choklad frosting.....mmmm sä gött =)




Idag vart det kratta för mig, jag hade juh inte tackat nej till lite vovve hjälp men hon var hög av all luft och löv som flög omkring så icke =) Kände att jag bara gatt kratta för hela våran framsida av huset var TÄNKT av hundskit från 6 stycken valpar så det såg allmänt omysigt ut =/ Vissa högar dom skitit är juh faan lika stor som en elefant blaska. Vovvarna nu som är kvar dom far ut på lägdan tack gode gud. 


Erik bytte däckerna nu på bilen, löns inte å slösa på vinter däckerna i denna värme. Vi måste köpa nya sommar däck i år, men det får bli i typ Juni...Juli kanske....naktdelen med att det är vår. Det är mycket som ska införskaffas till hus och bil just dom här fösta månaderna.Blir nya fönster till huset i år, nya däck, sågning av timmer, hundgård och en jävla hög med färg. Man skulle va miljonär va ;)



Trumman som Erik och Svärfar satt in i somras verka fungera ba gött. Den tar bort vattnet från åkern ovanför svärfar så han slipper vatten in på gården. Det forsa in diket bredvid vårt hus så man skulle kunna tro det va nån typ av bäck som kom fram där. 




Iza mitt lilla vilddjur vart helt galen i Fredas, vi va ute och gick så plötsligt såg hon vatten och vart helt galen. Hon skulle ligga i det, rulla runt, kuta, dricka och allmänt äta upp det =) Så hädanefter är hon min egen lilla vatten skoter. Hon gled på leran på magen så det såg ut som hon gled på vattnet ;) Höll på garva ihjäl mig å så helt plötsligt se jag bubblor kommer upp ur vattnet å då äre hon som ANDAS i vattnet...GARV!!!!!! Ska lägga upp en liten film med henne i på facebook, självfallet får man inte se det roligaste för jag han inte fram med kameran ;)

(lånad bild från Coop)

Idag vart det grillspett med falukorv, grillkorv och två olika kryddkorvar. Jag tog aldrig bild på det för kameran va uppe och jag nere....aaaaaaalldeles för lat att gå å hämta ;) Ska möjligen göra nya spett imorrn så jag kanske kan ta nya kort då ;)

Nu blire en bär milk shake å så se lite tv, planera lite midsommar och lite sånt =)

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...