söndag, april 17, 2011

Go kakun å STORM!

Men föst ska vi allmänt ge en varnings hand åt Iza att hon kommer bli lapphanska om hon inte se upp. Att väcka en trött Kiwi på morgonen genom först tassar i ryggen och försöka putta ned mig till att slicka sönder mitt ansikte gillas inte. Jag fick stiga upp och ut med vovven, tror jag såg dubbelt. Mena....söndag så ska man ha sovmorgon och allmänt relaxa men hon ha fått det om bakfoten skulle jag tro =) Aja, imorrn äre Måndag så då äre inte jag som ta ut hon på morgonen ...*yaaaay*... =)

Vi som hade tänt att kratta idag kände att näää, det ä nog ingen bra ide. Alla löv skulle blåsa över till grannen som i sin tur skulle strypa mig handlöst ;) Hoppas på lite bättre nu i veckan för jag skulle behöva fixa en massa ute. Skulle va bra att få ned all jul belysning och kanske börja kratta lite fint på baksidan av huset.


Fixade i helgen två underbart goda kakor som jag helt klart kan rekommendera till alla. Den första vart... 




En typ av choklad tårta som är himelskt god, smälter i munnen så gött men inga stora bitar. Finns risk för socker chock om man tar för stor bit. Men det kan va värt risken, för själva socker kakan är så luftig...mör...man vill bara ha mer. Å så själva glasyren är inte så där äckligt söt som många bruka va utan är mer neutral än fast det är choklad.



Den andra blev en toscakaka med extra mycke nötter ovanpå. Den är seg men ändå hård ovanpå å så en fluffig sockerkaks botten ;) Helt klart en av mina favorit kakor....



Som sagt så vart det ingen krattning ute idag men vi fick mycket gjort ändå. Många såna där småsaker som kanske inte syns så mycket men vi vet att dom är gjorda. Hänga upp stegar på väggen...fixa gångjärn till dörrar vi gjort, fixa lite blomkrukor, plocka bort jul saker...ojojoj...här har det jobbats.



Iza fick gå lös idag igen och hon vart som vanligt....en kossa på grönbete men liiite lugnare idag. Blåste så mycket så hon han juh inte ifatt alla löv...stackaren =/



Inte så mycket snö kvar på framsidan, den som är kvar ligger som i skuggan så jag kan förstå varför.



Yaaaaay, ett bra vårtecken är att mina rabarber börja komma fram. Måste flytta mina rabarber och jordgubbar i år...hoppas bara det ska gå bra så dom inte dör =(



Min gräslök börja också komma lite smått, ska ta tag i det hela och fixa alla blommor och grönsaker. Måste plocka bort ogräs och sånt...



Erik fixar gångjärnen till soprummet vi gjorde i vintras och FAAAAAANSKAPET TILL DÖRR HA SLAGIT SIG!!!!!!!!!!! Upptill på dörren är den utbruten typ 5-8 cm.....YAY!.... Besviken jag vart för dörrjäveln ä ny och den slår sig. Om den vart gammal och börja hänga sig å så skulle jag inte säga någe men va faan....den ä juh ny....*SNYFT!*





Dagens middag vart grillade korvspett, potatis sallad och en kall cola. Så enkelt men så fruktansvärt gött.....man behöver inte göra det jobbigaste som finns för det ska va gött. Även dom enkla sakerna kan vara smarriga.


Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...