onsdag, april 27, 2011

Känner sommarens doft = Blöt hund =)



Vart att gå lite i skogen idag, det va inte så jätte varmt ute utan man kunde faktiskt ta på sig en jacka utan att dö =)


Iza fått va inne hela dagen så jag tyckte det va lika bra både jag och hon rörde på dökötte. Hon fått va lös på Påsk nu när vi ha hållit på ute så mycket men just nu idag så är det bättre att vi har henne i koppel. Vi ha juh liksom tranor på lägdan och svaner och änder i vattnet. Man vill juh inte va onda mot dom fina fåglarna bara för att ett hund kräk vill ut =)
Men det va roligt att va ute och röra på sig, Iza visa att hon kan simma och stänka vatten på matte...snacka om vuxen poäng =)


Hitta lite fina blommor på gården, äre inte ett vårtecken så säg =)


Vill så gärna bli sams med min kamera men vi verka va ondo med varandra. Vissa dagar får man PERFEKTA bilder så nästa dag ska man va glad om dom inte är alldeles suddiga och inte alls är i sitt esse. Tjurig som man är så läser man inte utan man testar allt man bara kan och hoppas det ska dunka....läsa bruksanvisningen är för nötter ;)



Vatten kan verkligen få sig fram vart det vill. Här har vi en pårlande bäck mitt under en gran....rötterna lär nog inte sitta i allt för mycket skulle jag tro...



Fiske dammen från en annan sida, jag bruka inte gå hit för det är alltid så blött men nu funkar det gött. Denna damm vill jag gräva ut och rensa för att lägga i fisk igen som det för en gång sedan va...plus lägga dit en brygga. Just nu äre ett hundratal grodor som låter som en HD.....*kvääääääääk*.....



Trumman till dammen måste fixas också, den är inte så hel. Vill ha en riktig munk så man kan odla lite fina fiskar....bara några....




Min vovve är juh som jag sagt förut en vatten vovve. Hon vill verkligen bada och jaga pinnar...är inte ett dugg rädd för vatten...Fick idag se henne simma för första gången, vuxen poäng !!! =)




Synd att kortet vart i sånt dålig kvalitet men man ser svansen på henne, simma simma.... ;)



Blöööööt Iza, ooo va jag INTE vill ha in dig nu. Undra om man kan torka dig med hårblåsare ;)





Där nere ser man en röd stuga...där ha vi bad stranden mer riktig härlig sand strand.....dock fisk runt =/





Kolla kolla kolla....jag kan se mitt hus härifrån =)




Fick hålla Iza rätt tätt inpå mig själv för två änder tyckte vi va svinigt jobbiga.


Skönt med lite sol, känns som att sommaren få komma nu för jag vill BADA!!!!!!!!!!!





Myrorna har det dom gör efter vinterns hårda tag men denna myrstack är stor som faan, kollade nära och dom är full fart på ;)


Nä, dags att lukta på blöt hund och äta lite mat. =)


Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...