fredag, maj 06, 2011

Dont worry, Be happy....

Ibland har man dagar - veckor - månader som man känner sig lite nere. Man ha som ingen ork att göra någe vettigt och man går som i en grå dimma.Vet att vissa inte vet vad jag snacka om för dom kan TYDLIGEN inte ha en enda dag där man känner sig less, trött eller bara vill krypa ihop i sin kur ställning och glömma världen. GRATTIS TILL DIG DÅ......att du kan lura dig själv så jävla bra men det kan inte jag. Man får acceptera att vissa dar är bara ren jävla skit och så finns det sköna härliga dagar =)


Mitt i den gråa dimman dyker det upp folk, djur eller dyligt som sätter ett leende på ens läppar. Ha känt mig lite nere och inte mått så bra men så får man ett sms för föändrar ens dag till en STOR LEENDE dag. Det behöver liksom inte stå "Älskar dig" "Du är bäst" "Gulli gull" ...nepp, det kanske bara står Hej med en smily bredvid. Det kan göra ens dag mycket bättre, vilket det gjorde idag. Har lett större delen av dagen å känner hur man liksom får energi tillbaks. Tack!!! du som skickade det fina SMS:et å fick mig att le =)


Går på en penicillin kur till och hoppas det jag har ska gå över, ibland funderar man "varför just jag!?!" Har 500 andra saker att tänka och oroa mig över behöver verkligen inte detta. Förhoppningsvis ska denna skit va borta om 10 dar..... *hoppas*



Jag ha många år funderat på att tatuera mig och nu kommer det bli av. Fundera bara på att jag göra OP först så man ha gått ned i vikt och se vad som händer med huden först men sen...ojoj.....jag ha mina planer =)
Denna tatuering tycker jag är så underbart läcker..... 



Va å kolla till Andre's leksaker han har vid Tage ( Andres Farfar). Hitta han här med sin grävare som han försöker få gå jämt å inte över varva så. Han ha äntligen fått motorn som han väntat på ett bra tag nu. Andre och denna grävare ska hem till oss och leka lite ;)



Nästa leksam står inne i garaget, en gammal traktor som skulle behöva lite upp smörjning och kanske nån del här och där =) Den se rätt frän ut men det första jag tänker på är helvette va jobb. Han skulle behöva va arbetslös i några år fast MED lön så kan han leka lite....leka....låt nästan perverst juh..MOHAHAHA!! =)



Sågaren va här  Onsdag och Torsdag, kapat bräder uta hellvette så nu ska det räcka för nästa vägg i alla fall =) Jag fick som vanligt marktjänst vilket inte är så dumt heller, kan ändå inte röra mig så snabbt så...lika bra jag ä inne...




Groa va tydligen ute medans jag stod och tog kort. Va smått svårt att hålla i kopplet med slit...ryck...dra och så ta kort =) Fördel är att Iza är lite mör när hon kommer in ;)




Dags att fixa bladet på sågen, han ha haft lite otur i Torsdags för onsdagens natt va kall så vattnet frös till sågen och så nån olja av någe slag börja läcka så han fick ordna lite här och där men sen gick den som smort =)



Svärfar och Groa tar lite paus, tusan va Groa är lik Lajka. Nu äre svårt att skilja dom tre damerna från varandra. Förutom att Lajka är lite...GRÖVRE =) Men Groa och Iza är lik varandra, syskon du vet ;)





Bräder, plank, bakan och så massa pinnar. Det blir lite att ta reda på sedan =)



Lite bräder vart det allt i år. Men jag tycker det va mer förra året men det är jag tydligen ensam om som tycker....




Svärfars timmer vagn...



Ska ett däck se ut så här ??? =)



Yaaaay, blev klar med min brodering igår, den ha bara legat i typ 10 år snart men nu är den klar. Dags att köpa en ny igen då ;)



Meee, Ego jag.. =) Har färgat håret så inomhus ser nästan håret svart ut men går jag ut blir det rött =)




Lill Iza är inte så liten längre, hon lärde sig vacker tass i veckan....mycket duktig vovve men nu är vacker tass och ligg nästan samma sak tycker hon =)


Aja, nu dags att käka en tablett och skriva handlings lappen så vi kan fara till Gide å handla lite. Dom har juh åter öppnat ICA där så man måste juh dit å inviga lite ;)


Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...