måndag, maj 30, 2011

Djur, Smörgåstårta...å Marre Mupp =)

 Förra veckan var det fullt upp med både resa till kirurgen i Sundsvall och massa gå på stan och handla saker överallt. Vissa veckor blir bara så, gå på stan är väll inte det roligaste men måste göras ibland =)


Marre mupp va juh här för en vecka sedan och i helgen så jag tänkte jag skulle slänga ut lite bilder från då. Konstigt är att när man verkligen vill ha bilder på folk för jag ska göra ett nytt kollage får jag faan inte fram kameran...glömmer den överallt...*suck*


Får se till att ha framme den lite mer så jag får ett bra och nytt kort på alla jag vill ha med i den stora tavlan. Självfallet kommer lill Myst att va med i tavlan, den är juh både för djur och människor. Dock på vissa så kallade människor kan man juh...skippa...*mohahahahaha*...evil Kiwi ;)



Va lat man kan va en solig dag, det är ibland smått svårt att få tag i Myst på bild. Hon är nämligen så att om man kommer närmre och hon är så här go ska hon snurr...kuta....eller bara åma sig så man har ingen chans alls att få henne på kort. 
Detta kort fick jag tag på efter ungefär 100 försök, hon ville ut till garaget men jag vägrade skicka ut henne så ja....när jag närma mig kuta hon till dörren i full kareta och jag bara...nääää....bild...och hon ba ... näääää ..... garage t..... å så fortsätter sagan =)



Vi va och mata Sixtens katter nu när han inte bor hemma så kan han juh inte ta hand om dom. Man är van att när man kommer dit så är det en hög med katter som kommer men nu är det typ bara 4-5 stycken som kommer. Buhuuuu....dom va fina men om ha måste skjuta ett flertal tyvärr. Men domhär två man ser här är dom mera framåt som man får klia.....ja....den nedersta i alla fall....den är yber gosig =)



Va och hälsa på hos Tord och Cilla som bygger för fulla muggar, blir jävligt fint det där. Ska bli kul när det är klart så kan man komma och våll gästa dom ;)



Marre mupp va juh självfallet med ;) Måste juh visa henne vidderna...um....ja....eller någe sånt =)



En vanlig syn av Marre...Marre Mupp + Mobil = sant ;)




Eriks kusin Tord =)


Tord's sambo Cilla =)



Daniel fick också måla lite på huset (Cillas son)



Mysiga Marre =)


När vi var där höll dom på att gräva in vatten till huset. Dom hoppas kunna få den klar till älg jakten .... ja .... med lite tur och en massa jävlar anamma så...jehu =)



Marre hittade första bästa bänk och satte sig, ja du se dagens ungdomar.....ba sitt =)



I helgen bjöd jag på smörgåstårta för Svärfar som fyllt år och för Marre som fyller 18 =) Jag vart riktigt nöjd över denna smörgåstårta som smaka ljuvligt....nöjd som faaaaan =)



Inte så ful heller att titta på =)
Vi hade typ en värsta mat dagen i lördags med först en LCHF frukost, sedan smörgåstårta, sen grillat och potatisgratäng, så på det milkshake och cider......jag rullade fram men lika väl va man hungrig på söndagen. konstigt hur magen är funtad ;)



Söndagen körde vi tillbaks Marre Mupp där hon skulle sova och Iza fick följa med =)



I all hast han jag grabba kameran och tog kort på Svärmors hus...



Dubbla regnbågar...



 Tjejen Marre bodde hos har sitt hus in hägnad och där kan man både hitta får, lamm, hästar och hundar. Alla lika söta......awww....jag vill att nån ska arrendera nedanför oss och ha sommar får där så kan jag gå och gosa med dom =)




Två unghästa....tro Marre sa dom va ett år....




Ena vovven som kuta runt å voffa hela tiden...men det dröjde inte länge fråns den blev kopplad ;) 



Hahahahahaa, här är det så fritt så in kommer till och med fåren och lammen ;) Såg ganska coolt ut när man såg att först gick hundarna in, sedan dom vist svarta fåren...sedan dessa två.... Ja men, man kan hitta mycke gött där inne =)



En av tjejerna hade en bäbis och fåren och lammen var väldigt intresserad av den....och allt runt den =)



Går att äta ?!?!? =)



Jaha, där se du va som hänn....skäll å lev rövare så kommer kopplet fram... =)



Den andra vovven var inte lika gosig men mera lydig =)



I inhägnaden intill hade dom några vild hästar som gick i lag. En av dom va ett litet föl, sååå liiiten...awww....





Huset bor Marre i och så hästarna bara på andra sidan vägen. Tror Marre Mupp är i lite av en dröm plats =)




Bääääääähhhh ......


Ja...samma här....BÄÄÄÄÄÄÄÄH!!!...fårskalle  ;)


  

Lillan ligger och vilar sig =)

Nu på Onsdag kommer Morsan och Farsan hit, blir lite Örn EXPO, fiske, skruvning och lite sånt. Första på hälsningen för året =) Främmande byter verkligen av sig, Marre Mupp i två helger nu och så nu Mor och Far......hmmm....vem kommer helgen efter det ?!?!?...känner du dig manad ?? ;)

Nä, nu ska jag faaan se tv och ta en smörgåstårt bit....MUUUMS!!!!

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...