fredag, mars 04, 2011

Ändring i bloggen....



Efter en underbart härlig dag med solsteka vid väggen, tuggades på ett gott friskt äpple och höra vovvens ...*mjuff...vov...gnäll...piiip* så kom jag underfund med att jag håller på ändra så mycket i mitt liv i år så varför inte ändra bloggen också !?!?!?

Har haft min blogg ett antal år nu men har som låst mig med den blåa. Den var liksom perfekt för mig....tills jag såg Elina gjorde en till sin mor Monika. *YBERSUCK* Såg att jag har nog fastnat i min HTML kodning å måste utforska lite. Diskutera lite med E och hitta en massa nyheter så jag ha suttit ett antal timmar nu och mixtra. Vart rätt nöjd med hur den ser ut men jag måste testa mig fram lite. Det är nog bara bakgrunden och lite textfärg som kommer se annorlunda ut för själva upplägget gilla jag. Fick min ram runt bilderna också som jag ville ha...kan man ändra färg och ha för sig med dom också .....jag är ba sååå glad =)

Men på tal om annat, gud så underbart väder vi haft dom senaste dagarna. Det har verkligen tinat överallt så även vovvarna ha svårt att ta sig fram på läggdan...dom får plumsa *mohahaha* =) Snön är borta från taken och altan, man behöver bara elda 3 gånger per dag. Ja det ä skönt att leva än fast det idag och igår vart storm här hemma. Hellvette va det blåser, jag fick flytta grillen och lite saker på altan för dom inte skulle blåsa bort. Nån som beställt storm ????

(lånad från nätet)

Här om kvällen var det ett sånt sagolikt norrsken på himlen att man kände sig helt förtrollad. Stod ute på altan och kollade på trolldansen på himlen medans Iza vart tokig för jag inte släppte ut kopplet. Knöt till slut fast henne medans jag lade mig på altan och kolla på himlen. Man skulle haft en varm filt för det va nalta dragit =)

Fick som inga bilder på det hela för...ja....jag glömde kameran och frös fast ute =)


Ja, de töar ute och snart kommer vår/sommaren med alla jävelskap som kommer då....som lervälling =)
Sann norrlänning!

Hojt!

1 kommentar:

Elina sa...

Haha! Det är så kul att du har etiketter nu så att det är lättare att surfa runt i dina gamla inlägg! Hihi! I approve!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...