lördag, mars 12, 2011

Ute med broder på stan...

(klicka på bilden, går att förstora)

Kort på vårat hus och ladugården, en panorama bild jag satta ihop. Ljuset kom in lite fel men jag tycker ändå den vart rätt bra. Härligt att bo med öppna ytor så det är inget som stör när man tar kort =)

Idag ha vi haft uuuuuunderbart väder så idag vart det att ta med broder till våran stora stad, ja...typ Örnsköldsvik =) Vart lite sen iväg men varför ha brått, det är juh lördag och fåglarna kvittrar...än fast en lät som han hade kört en vissel pipa i halsen, kanske var i vårbrottet (målbrottet). 

Hämtade Erik i sin husvagn, han bor i precis bredvid garaget där chefen har sina traktorer. Jag skulle inte klara mig att bo så här så jag tycker han gör det mycket bra. Han skulle i alla fall haft en fungerande kyl....skulle vart bra. Men idag va det andra saker i skallen...typ en halvtrasig bil som han fick jobba med....ja...hans egen. Tur han vet vad som är felet så han kan återställa det innan han far hem till Stensele igen. Vore inte kul att bli stående mellan Stensele och oss....


...broder Erik redo att göra stan osäker...


...den andra Erik sitter i bilen och leker dum =)


Domsjö fabriken där Erik jobba just nu...


Vyn från Varvsberget, var lite väl mycket snö så dte var svårt att få sig fram för att få bra bild men...ja...det finns hus och skit där nere. Klicka på bilden så blir den också större...ska funka på alla bilder =)


Paradis badet...


Erik och Erik beskådar och diskuterar =)


Hoppbacken ja, men ingen broder Erik att putta ned ;)


Event arenan i Örnsköldsvik...även kallad hockey arena =) Ha inte vart inne i den än fast den vart här så länge men ..ja.....inte så intresserad av hockey och när det är någe bra där inne så är jag för sen att veta om det =/


Nu har fjäll räven sin logga på den, förut vare Swedbank som sponsrade.



Sitter på ett cafe och fuktar strupen...

For på bland annat Mekonomen, ÖB, skokanonen, El giganten, Coop och sedan upp till Husum igen för att äta på Rio. Mmmm...vart en kyckling rulle idag och hellsicke va mätt man vart. Känner mig bortskämd för jag ha nu käkat ute 2 dagar denna vecka...muuums =) 

Nä, nu ska jag lyssna på melodifestivalen och sedan spela lite wow....

Hojt!

1 kommentar:

Elina sa...

Vilka härliga panoramabilder! Underbart med sooool också! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...