tisdag, mars 15, 2011

Semla och Fläsk pannkaka

< --- Myst hittat sin egen plats att sova på i databordet där jag sitter. Hon ha juh faktiskt en filt att ligga på ovanför min skärm men den duger inte....nääää....det ska va trångt å jävligt...speciellt ska det va hårt =)


Efter att vart på Lördagen ute och shoppat med min bror Erik så på Söndagen bjöd jag på semla och fläskpannkaka.
Han på morgonen spela lite wow och allmänt ta det lugnt innan broder dök upp. Strålande väder idag också, men det blåser som faan. Tänkte först man skulle grilla lite men faan det blåser is pinnar. Hoppas nu till helgen att få grilla lite...det vore inte så dumt. Man går runt hela vintern och längtar efter grillat...allt man kan grilla. Frukt, kött, skaldjur, rotfrukter....droooool.... mat som kan göra vilken människa som helst glad =)



Broder Erik kom så pass tidigt att det vart först lite semla och kaffe innan vi skulle äta. Jag nöjde mig med ett glas cola, semla kan konsten att...ja....växa i munnen för mig. En halv kan jag kanske äta man inge mer...




Eriks tröjja säger väll allt, förutom att den är nästan mer vit än svart men själva texten.
"I'm only here because my realm is down"


Semlan var rätt så god men...men...brödet kändes lite torrt. 
Va inte dags färsk men man ska int va sä kräsen va ;)


Iza tigger väll inte...eller ? =)


Mmm...va så hungrig att när pannkakan va på tallriken glömde jag fota den så jag fick fota den i grytan ;) Men den vart riktigt god och Erik& Erik fick matlåda!

Idag!



Strålande fin dag idag och det va som ingen blåst heller. Men morgonen va kall med sina -17 grader men nu är det varmare. -1,5grader så nästan plus, mitt på dagen kommer det va plus och jag tro jag ska ut till väggen och sola lite. Jag använder balkongen så mycket jag kan för snart är den borta...booo.....sommar och nästa sommar kommer det nog inte finnas någon balkong. Vi är nu på dom väggarna och ska bygga om så vi ha som inge val. Nä, nu ska jag ta och fortsätta surra med Filipo och spela wow =)

Hojt!

1 kommentar:

Elina sa...

Haha! Vilken rolig t-shirt. It made me lol. :D

Vad härligt ni ser ut att ha det nu när vädret börjar vända. Har man dessutom fläskpannkakor och trevligt besök blir det bara bättre, hihi! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...