tisdag, mars 08, 2011

Ler, gägga, dy, göre...

Ja än vad du vill kalla det så kan " den" användas till väldigt mycket. Med all tining som solen nu gör så kommer denna grå-bruna gägga fram. Jag tycker väll dock att den är jävligt jobbig för ha man blå-lere som vi har så klabbar den sig fast som lister. Om du går med stövlar på lere så kan du efter ett tag finna att du är minst 20 cm längre för stövlarna fått en extra sula =)


Infarten till källaren är alldeles full med ler så man måste som hoppa in för att inte bli alldeles brun. Dock har då inte våra vovvar samma uppfattning utan ler är kul att leka med. Sedan när man är alldeles brun på sina vita tassar hoppar mot upp mot någon för att säga hej och lämna stora bruna tass avtryck....*suck*....
Jag är mycket glad vi inte har så mycket okänt folk här just nu för dom skulle nog inte bli lika glad att se vovvarna som vovvarna att se dom =)



Drejja, görs juh med en typ av lera. Mycket roligare än vanlig lera skulle jag tro =)


Lerbad, renar själen har jag hört...och har du otur kan du tappa en eller två hjärnceller =)


Ooooo...lerbrottning på hög nivå. Mannen står och dregglar medans kvinnorna sliter i leret =)



Å så självklart Swampsoccer som bland annat finns i Storuman på sommaren. Ta en maaaassa ler, en boll och några nötter så får man Swampsoccer. Men väldans kul att titta på =)

Ja, nu ska jag ned å elda så tillbaks till leret =)

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...