lördag, januari 08, 2011

Vildar i snö....

... ja för snö rädd är inte vår små vildar. Nejdå, snö är kul, hård, som lös, som kall som överallt....
Man ska bara ha tur ibland att det inte snöar och att dom står stilla nån sekund =) Jag tog igår 120 bilder och 31 stycken av dom vart någorlunda bra....dom vet inte vad stilla är .. *hahahaha*.....


<---- Säg hej till Iza ;)


Nu är det verkligen så där underbart super söta så man skulle kunna äta upp dom. Kände mig trött en dag och allmänt nere, skulle gå ned och göra upp eld i pannan och vad ser jag om inte Iza ute och springer. Man lyser upp som bara den och plötsligt känns ens problem ytte pytte små.....dom är så goa och får en att le hela tiden. Medans jag bara såg Iza passa jag på att gosa extra mycket och ta några kort. Resten av gänget kom inte fråns senare. Dom va nere vid svärfars källare och kolla runt men intresserade tydligen inte min lilla sötis =)

Iza!




Hon har en fin mörk täckning på ryggen, ska blir kul att se när hon liksom har åldrats klart hur hennes mönster kommer se ut. Hur mycket svart hon får i pälsen, den andra honan Groa är mycket ljusare i pälsen än Iza.
Ja, nu kommer en massa andra bilder på valparna också....ha man tur kan man skymta Iza i dom =) 









Fågelfrön....mums....rensade lite snö från fågel bordet och då självfallet föll det juh ned fågelfrön och det va tydligen en delikatess för valparna. Få bara vänta på att dom får vingar och flyger iväg då..*kvidivitt*



Asså, den där saken är en skoborste men själva borsen kan man äta upp. 
Är impad att min sopborste får stå kvar =)


AHAAAA!!!! tagen på bar gärning...äta upp mina blommor...tyckte en dag här att jag saknade några blommor i min kruka och nu förstår jag varför.....en små vegetarianer!!!!



Snön är så hög att den går upp mot elskåpet, det går bra att gå där för samtidigt kan man se in via köksfönstret och kolla på kissen =)





Meeeeeen, Iza....inte äta mina blommor.....



 Seee mig, gosa med miiiig....Söta, fina Groa =)


Fågel kan man också skälla på, vissa fåglar försökte flyga dit för att få sig en smakbit men han bara landa så våra en vovve som upptäckte den och gläfse till =)



 Titt ut !



Vissa valpar får lila ögon och vissa får blåa.....coooolt =)










Kisse höll sig mera inne och allmänt borta från dom små otygen. Ska bli kul att se hur hon kommer kunna hantera att det kommer en vilde i huset. Men jag tror det kommer gå bra allt eftersom hon vänjer sig.. =)
Nä, nu ska jag värma min rumpa. Det var juh tusan skönt ute igår...mellan -0 till -3 men då idag är det -17...ursh..... Erik vart ute å skottat snö, sen vart det upp till brevlådan å skotta snö där fans också plogbilen...i DIKET! ;) Men han kom loss efter nån timme....


Hojt!

1 kommentar:

Elina sa...

Naaaaaaaaw!! Omg vad söta!! Uuuuh!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...