onsdag, januari 26, 2011

Rönken...

..... och ett skitkallt väder!!!!
Jag va på rönken i Övik igår för att rönka skallen. Tyvärr vare som bara vakuum och blött sågspån där inne men dom sa det va som inget att göra åt. Nä, skämt å sido vette faan va dom hitta, få inte veta något fråns om 1-2 veckor. Hela ideen är med denna röken är att se om jag har utrymme att göra en förstoring av mina bihålor (själva kanalerna som går).
Jag har juh nämligen två stora polyper i min näsa och oftast för vanliga människor räcker det med att operera dom 1-2 gånger per år...inget man sovs ned för. Nu va juh jag dock ingen VANLIG människa tydligen utan an utomjording som har polyper som kommer tillbaks efter bara nån vecka och jag måste sovas ned för...blabla....dom ligger nära nån nerv eller dyligt som jag förstod. Man hinner inte med i allt dom säger för hjärnan är fortfarande låst på att jag är en utomjordning =)
Tanken är då så att istället för att sovas ned flertal gånger per år och ta bort polyperna så ska dom kolla om man kan vidga bihåle kanalerna så att jag får in luft bättre och kanske till och med får känna dofter igen. Har som inte känt dofter på så många år nu så......ja....det skulle va kul =) Dom tog prover på polyperna för nån månad sedan och jag kunde känna dofter efteråt......oooooo.....även äckliga...ursh!!
Men det är inte bara för dofterna man vill förstora utan ochså för att polypen i den högra näsborren är så stor att den täcker själva bihåle kanalen vilket gör att det lätt bildas var där inne och jag får infektioner =/
Aja, vi få se vad som går att göra åt det hela....
När vi samtidigt va på stan igår så tidigt så vart det en storhandling på massa affärer...men snopet, Kiwi är i stan INNAN stan öppnar och få sitta i bilen och vänta. Sen man skaffat vovve ha man sovit som längst till 6...annars är det...4...5....faaan...ska skaffa blöja på vovve så kan jag ignorera henne =) Handlade hela bilen full med mat och saker till djuren. Hade juh jävla tur med vädret, strålande solsken och rätt så varmt ute...


Men så idag.....BUUUURRRRRR!!!! Att vädret kan vända så...igår nån enstaka minus och idag 25 minus... Tror att idag blir det en mera inne dag och bara elda så mna ha go värmen inne. Kanske skulle ha bakat någe också...äppel paj kanske ?!?.....


Aja, dags att gå ned till pannan...


Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...