torsdag, januari 06, 2011

Julen dansas ut....

.... ja för nu ska alla tomtar och trollen in i garderoben igen för att få komma ut igen fråns om ett år. Vissa tomtar börja se lite sliten ut så jag antar jag få sätta mig ned och fixa till dom lite. 
Gud va tomt det känns efter man plocka bort allt, försöker verkligen gå igenom garderob och skömslen för att se om jag kan hitta åt någe gammalt och bortglömt. Något måste juh kunna ta den plattsen tomten tog förut....å där granen stod....ojojoj...vilket hål...va tusan ska man ställa där ?!?!
Har juh nu tagit bort allt och satt upp nya gardiner, märker att även dom börja se sletna ut. Tror tvättmaskinen nöter mer på dom än vad jag gör...det är fusk! Måste försöka hitta åt nya gardiner men jag är så kräsen.....finns aldrig någe jag gilla. Jag måste leva i fel tids epok, vill inte ha svarta...jätte blommiga...prickiga......randiga....gardiner. Jag är udda jag vet men va tusan, jag måste juh kunna kolla på dom utan att spy va =)


Å nytt år är det också nu, 2011...tycker nyss det var 2000, börja man bli gammal ? =) Man kolla på brors barnen och märker att snart ha dom växt upp å skaffat familj dom också, men dom kommer alltid va snorungar för mig ;)


Nyår vart som sagt hemma här, lugnt å skönt med bara jag å Erik...å ja....Fie var här ;) Käkade kall skuret på tallrik och spelade wow hela dagen tills 24 slaget. Ja fast vi va juh med vovvarna också....



En kall skuret tallrik med mandarin klyftor, ananas skivor, gurka, rökt renbog, grillad fläkarre i skivor, potatis sallad och mangoraja. Till det lite bubbel...och så wow för hela slanten.
Vart inga raketer eftersom vi ha vovvarna, men vi hade en suvverän nyårs afton ändå. Man knalla runt i mjukis kläder, käka god mat, goda kakor, spelade wow och busade med världens sötaste valpar =) Klart ett nyår att göra om igen ;)



Jag fick bland annat ett nytt överkast och två kuddar till sovrummet. Platsar perfekt in i sovrummet, bara en sak kvar att göra i sovrummet så är jag nöjd.....jag ska måla om väggarna till mera marin färg... då, är jag helt klart nöjd =)
Myst ligger också med i bilden ser jag, gosa in överkastet lite så det känns som hemma. För har det inte katt hår på sig är det inte hemma =)




Köpte ett nytt dusch draperi också, gjorde en blå ton i HELA badrummet med blå matta, blå väggar, golv, handdukar, toa, draperi, gardin....element =)



....blev ett riktigt blått men mysig WC.....


Jag tänkte jag skulle ta några bilder på vovvarna också men självklart så STORMAR det idag och snöar så korterna skulle nog inte vart allt för bra. Men jag ska se om jag inte kan få utomhus bilder på dom imorrn ;) Men nu äre dags att kolla runt lite på nätet å så blir det potatis och biffar till middag.....


Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...