torsdag, februari 18, 2010

Ute dag idag...

... vädret ha vart så fint idag att jag kunde inte bara låta bli att ha en ute dag. Runt -13 grader i skuggan men i solen göva det gött =)
Haft så mycket energi idag så det blivit städning, plockning och så fixa saker ute. Va ute ett tag först och matade fåglarna, ned i pannan och så tömma sumphinken. När jag kom in igen kände jag att fasiken va trist det är att va inne när det är en sån fin dag ute. Gick över till grannen (svärfar) å släppte ut lajka så man skulle ha nån att busa med, prata med....ja för man blir smått less att prata med alla små troll man har i skallen =)
Självfallet fick den MYCKET trasiga kameran hänga med. Tänkte att det skulle väl kanske kunna finnas någe å plåta å jehu, jag fick ihop till 19 kort så en lyckad dag =)
Stod å kolla på huset vårat och bara log, tänkte för mig själv att snart tusan i mig ha man ett hus som se ut som ett hus och inte ladugård =)
Lajka fick ett grisöra av mig innan vi begav oss ut i skogen, lite av en mutning... säga som att "Du vet att det är jag som ha godis va, det är jag du ska komma till så RYM inte " Lydig som hon är..*host*... =) Nä men hon är duktig, hon ska bara inte få vittring på kanin, fågel, räv, katt, älg, rådjur eller dyligt så är hon lydig =)

För ni som inte vet, detta är snö ....snö på ett räd =)...snö.....det vita alltså =)
Tro svärfars hus läcker lite värme just här, fina långa istappar du... tro bestämt man kan klubba nån till döds med dom =) ......

...men dom är vackra att kolla på....
Lillhuset ser ut som det är på väg att rasa, den andra ha rasat så det är väl snart dags för denna också. Det är synd att sånna här små hus bara står å förfaller, dock behövs dom juh inte längre...
For ut i skogen med Lajka och Fie, svärfar ha kört här med traktorn så det gick rätt så lätt att gå där. Lajka fick vara med på bilden också. Hon for så långt bort så att vi inte såg henne så vi ropa och hon kom i en jäkla kareta...trodde jag skulle hinna ta kort på henne längre bort men satan va snabb hon är =)

Tomteskog =)

Haha, fick dig din lilla spjuver =)
Står vid lappkåtan och fotar, där nere vid det röda huset ser man bad plattsen våran (varför dom säger bad plattsen vette faan för det är mer fisk där än nån stans annars i världen =/)

Ett litet rött hus, där man kan grilla om man vill och så en bastu =)
Fie och Lajka tog också kort...eller...ja...Fie och Lajka titta på =)
Lappkåtan står kvar...hehe....ja du, den gamla kojjan lever än. Jag är impad....minns förstången jag for hit med Erik på vintern. Vi grilla här inne och åkte bob ned för backen. Jobbigt men ändå kul =)
Svärfar kommer hemdragandes med timmer, han har just nu ingen vagn så han sågar ned träna och drar dom hem med traktorn. Funka gött...han har gjort ett aaaaantal gånger så förut så. Lajka va på väg att jaga dom men vi fick hon därifrån, hon skulle lätt kunna bli platt...Inomhus låg två trötta kater och bara jäste. Tar lite extra mycket kort på Tippex eftersom ....ja.....våran lillan kommer inte leva så mycket längre till. Ålderdom och såret håller sakta men säkert på att ta kål på henne så vi ha bestämt oss för att korta av hennes plåga. På lördag blir vi en mindre familjemedlem här hemma. Känns jobbigt, tungt och fruktansvärt sorgset... jag älska henne så fruktansvärt mycket men jag kan inte ha kvar henne bara för att jag älska henne. Måste tänka på hur hon mår å hur hon plågas av det hela. Hon har verkligen problem att hoppa upp och ned för stolar, sängen och bäddar...till och med trappen är jobbig. Men hon har levt ett bra liv, måste trösta mig med det.

Puss å kram lillgumman min....

1 kommentar:

Karro sa...

Gud då söt Laika ä!!<33Hoppas ni hare bra där ni bor! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...