lördag, februari 13, 2010

Erik 30år ....

... ja han fyller juh egentligen inte från på Måndag men det är svårt att bjuda alla på en måndag. Många som jobba och många som är borta så vi passa på i helgen istället.
Tänka sig, 30 bast...ä vi så gamla ?!? =)

Fick mig att tänka lite på vad man ha åstadkommit under sin tid och kom också överfund med att...hellsicke va länge jag å Erik vart tillsammans. Man ha stått ut med honom i över 8 år nu, dags å byta ut för någe lamm kött ;)
Haha, nä....skull int tro de va =)

Vi ha bestämt oss att ha två ...eller ja det kan bli tre fester i sommar. En fest som är återkommande, nämligen Midsommar som blivit en årlig sak. Sedan en fest för Erik och en fest för mig om man inte hitta nått ställe man kan ha gäster över sovandes och samtidigt en typ av fest lokal som Laisock.... måste kolla runt lite....

Ja, Erik va ledig igår så vi for och handla tidigt på morgonen, gjorde sedan smörgåstårta och tårtan. Va bra vi började tidigt för det drog verkligen ut på tiden innan vi va klara. För det vart juh att vi gatt typ städa och sånt tjaffs också, man vill juh ha det lite snyggt innan gäster kommer =)


Fyllning ett...
  • Tonfisk
  • Räkor
  • Tomatpurre
  • Röd stenbits rom
  • Grädde
  • Majonäs
  • Färsk persilja

Har en hemmagjord trästativ som jag ställer på en träplatta som jag täckt med bakplåtspapper. Trästativet är in lindas i plastfolie så den ska lossna lätt. Den ha fungerat till måååånga smörgåstårtor, ska förhoppningsvis hålla i några till =)

Fyllning två...
  • Mimosa sallad
  • Hackad hambugre kött

Syrlig men ändå salt...är underbar på en smörgåstårta. Passa också väldigt bra till om du ha lite torrare bröd, jag hade franska som jag dock inte märkte från början men den är nybakad. Vilket gjorde att smörgåstårtan vart i lösaste laget men smakerna flödar i munnen....mums =)
Fyllning tre....
  • Leverpastej
  • Gurk sallad
  • Majonäs
  • Grädde

Bred ut leverpastej fyllningen och på med ett bröd lager till. Plasta in och sedan så in i kylen och låt i nån timme. Ta av sedan träställningen så är det bara att garnera på....

Topping....
  • Ost
  • Skinka
  • Räkor
  • Paprika
  • Gurka
  • Ägg
  • Tomat
  • Lax
Vad ni vill ha på toppen är upp till er men det funka verkligen med nästan vad som hellst. Ha prövat sallad, frukter, köttbullar och massa konstiga saker mer det jag ha på nu tycker jag passar bäst =)
Min andra tårta, den en underbar god tårta som har så många olika namn men jag kalla den bara Mammas tårta =) Den ha dock en liten finess från mig som all mat har =) Jag gör sockerkakan tjockare men dock 50 gånger luftigare än dom vanligen ha dom. Sedan gällande grädden så är min äkta vanilj grädde...hemgjord sådan =) Så ha jag emellan banan och mandariner. Mums va jag älska denna tårta och den funka bra till födelsedag eller bara någe gött på en helg =)
Så idag Lördag (soligt och varm som faan) kom första högen med gäster =) Martin, Micke, Ölund ser vi vid denna kant av bordet...

David, Sverra och Kee =)
Ölund, Magnus (nyblivna pappan) och födelsedagsbarnet =)
Hmmm, du se lömsk ut Micke...va tänk du på =)

Mina två bruttor Jenny och Sara, så brevid sitt då Saras gubbe David och så Sverra =) Jens finns också här men fick inge kort på han, han kom för sent ;)Den nyblivna mamman Jenny och lilla sötnosen Ellenora. Sååååå töööööt...awwww...fick sniffa bäbis idag och de ä sä man bli litt sugen då va =)
Erik fick denna expresso maskin och kapslar av "Gänget" (Magnus, Jenny, Ellenora, Michael, Karin, Emma, David, Sara, Martin, Ölund, Sverra, Jens, Kee) , en mycket bra födelsedags present som kommer bra till pass. Till och med jag som inte gilla kaffe ska testa lite olika smaker för att se om jag kan hitta nån god =) Han fick juh pengar för att köpa fler kapslar också så...mååååste testa =)
Han fick en mobiltelefon, headset och skyddsfilm av Fie, Jag, Mamma & pappa, Henrik med familj och Erik med familj. Med andra ord min del av släkten =)
Imorrn kommer det ett antal till så jag tänkte man skulle snart få lite sömn så man är inte så DÖÖÖÖD imorrn =)
Hojt!

1 kommentar:

Karro sa...

Det såg ju asa gott ut! =) Du bara måste skicka receptet så ska jag försöka göra det någon gång när ni ska komma upp. Det har ju alltid varit du och farmor som bakar då kan ju jag kanske baka till nästa gång ni kommer upp! =) Jag håller ögonen öppna för sådana recept från dig. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...