tisdag, februari 09, 2010

Kan det vara så???.....


.... jorå, det är helt möjligt. Solen lyser eller ja lös även idag. Så härligt väder så man vart full av energi. Har gjort mer idag än vad jag hunnit på en vecka, det har liksom bara swishat förbi =)

Lika dant som igår så är det så underbart ute så man kan bara bosätta sig ute några timmar för att njuta av solen och bara känna att man lever. Hoppas vi får sol nu några dagar så att ens batterier hinner ladda inför helgen. Det är lite jobb med att bjuda hem folk som ska käka smörgåstårta, speciellt eftersom vi kan inte slå ihop alla på en gång utan få dela upp det i 3 omgångar. Alla tål nämligen inte varandra tyvärr så...jaja....life is a biatch =) Det ska städas, tvättas, flyttas saker och allmänt fixa en lista vad som ska infinnas i smörgåstårtan. Ska man göra en ny i år eller en gammal goding av dom 10 jag bruka göra...hmmmm..... ja, det får vi se =) Måste göra en vanlig tårta också, bara för att den är så jävla god, kallade den förut mammas tårta för det va en tårta typ mamma alltid gjorde men fick lära mig för några år sedan den heter "Pinoccio tårta". Man blir aldrig för gammal för att lära va ^^ Jag ska ta bilden av "min" typ av Pinoccio tårta sedan på fredag så ska ni få se =)

Igår Söndag vart det sån där söndags mat som är lätt, snabb och inte kräver så mycket av en som det går lite av "slow motion" för =) Varmkorv med krämig potatismos med smak och "pommes krydda" vilket gör underverk. Å så Kiwi kan inte leva utan ketchup så....mums ;)

(inte min bild)

Va inne på mina kära lilla snuttis E's sida och kände att tusan va fina bilder folk tar. Å så jobba med photoshop och får redan snygga bilder att bli dundersnygga. Ha denna bild som jag tycker är så himla fin, en som har photoshopat den så vacker. Blah, kan inget med detta men jag älskar det.... Alltid sugen på att ta nya kort men jag behöver bättre kamera (snart kanske på väg), dessutom väljer jag omöjliga objekt....Erik som duckar för allt, Fie som gömmer sig, Lajka som aldrig står stilla eller så träd..åter träd. Måste hyra in nån att stå stilla ;)

Idag vart det juh som sagt städning, skurning, flyttning och tjaffs men jag han med en stor måltid också....

...gjorde en köttfärsås i storpack så jag kan frysa in. Fortsätter jag i denna takt så behöver jag inte göra nån måltid nästa månad utan vi ha bara färdigrätter ...lyxigt =)
Min köttfärsås denna gång är inget märkvärdigt...
  • köttfärs
  • lök
  • vitlök
  • paprika
  • margarin/olja
  • peppar/salt
  • paprika pulver
  • oregano
  • timjan
  • vitlöks krydd blanning
  • soja
  • tomatpurre
  • ketchup
  • krossade tomater
  • passerade tomater
  • matlagninggrädde
Ganska vanligt skulle jag tro förutom att jag kanske ha lite annorlunda kryddor mot för alla andra men det är olika varje gång jag gör den så =)
Jepp, jag gilla den...helt klart en favvoritmåltid. Erik fick några matlådor och så ha vi några stora köttfärsås lådor som vi kan ta upp när vi vill....

Imorrn blire att forsätta plocka och dona...kanske man ska ut å gå en sväng =) Ja sa KAAANSKE ;)

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...