måndag, februari 02, 2009

Jobbigt....

Kiwi känner sig riktigt nere och har hamnat i ett hjul som hon inte hittar dörren ut från. Än hur jag liksom vrider och vänder på det jäkla hjulet finns ingen väg ut...ska jag kuta i mitt ekorre hjul hela livet eller vad. Ibland verkar staten komunen inte arbeta med en utan så hårt emot så man ska ge upp å självdö.

Vill liksom inte avslöja för mycket men arbetsförmedlingen och tre andra komunala saker borde se över lagar och regler lite. Inte så snällt att hoppa på den som redan ligger och knappt kan andas för man ha skit upp över öronen medans den som redan ha det så fint förspännt ska få det ännu bättre.

Idag va en sån dag man inte skulle ha vaknat alls, bara dragit täcket över huvudet och skitit i alla jävlar och tykt synd om sig själv. Jag ä inte en som tycker synd om sig själv men nu börja de gå lite för långt. När man sitter å är arbetslös, skriver in sig på arbetsförmedligen som jag gjorde för ett tag sedan och få först en komentar där "du kan nog inte förvänta dig ett jobb för det kräver hårt arbete och du ska en körkort eller bo i stan" Vilket innebär att det ä mer eller mindre kört för mig? Jag ha inget emot hårt arbete men folk anställer mig inte för jag ä rund...ä man rund i dagens samhälle ä man totalt värdelös och latare än satan själv?!? Å jag bor ju inte i stan, har inge körkort. Så säger dom att "ja, du kan ju få hjälp att få ersättning och kanske bostad i stan om du söker dig till sociala" Jaha, man pratar med dom så hånskrattar dom i telefon när dom först hör jag ha sambo och hör hans lön, men skulle jag gå ifrån han skulle jag va välkommen. Med andra ord jag få inte va sambo för de är fy fy.

Så i runda längor, jag kna inte få ett jobb för jag ä rund, ha inget körkort, bor inte i stan. Kan inte få någon typ av ersättning alls för jag råka va lyklig i mitt förhållande med min sambo som i sitt fall jobbar och tjänar över 6000kr efter skatt.... Ja med andra ord....jag bor här hemma och kan glädjas över alla andra som hittar ett jobb eller ha något att göra med sitt liv för jag ha bara ett halvt liv och det är min sambo som står för det livet. Å räkningarna tar inte hänsyn till att man ä ba en som ha lön. Jag vet innte va jag ska ta mig till............kan någon där ute fatta man känner sig nere......

..................................................
Här är i alla fall en kul sak...mackan jag åt idag va god!
Hojt!

1 kommentar:

Elina sa...

Lilla gumman, det låter inte alls som att du mår speciellt bra.. :( Du vet ju att jag känner igen mig lite i det där och jag kan tänka mig att ditt självförstroende skulle bli mycket bättre om du hittade nått jobb du skulle trivas med. Men det är ju rent ut sagt för jävligt att arbetsgivarna tittar mer på utsidan än på vad personen faktiskt kan göra! Och att dom tycker att du ska flytta ifrån Erik verkar ju helt stört!! Det är inte roligt att du sitter i den situation som du gör. Men när det ser som mörkast ut brukar det dyka upp något ljus någonstans. Jag hjälper gärna till genom att hålla korpgluggar öppna efter någon lösning. :)
Kram på dig, sötis. Hold on, du ska se att det blir bättre.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...