onsdag, januari 21, 2009

Effektiv nalta...

..... ha man vart idag. Ha både hunnit med att göra två rätters måltider som går att frysa in. Samtidigt ha man hunnit med att busa med Myst och hennes pinne (stripe), bytt kattlådan, damsuga nere, hållit på med tvätten, disken, spela lite WoW, lägga in två inlägg på bloggen. Ja, man kan säga jag ä effektiv nalta idag. Jag tar igen allt jag missat göra igår, de va nyseli nys dagen. Det tar på krafterna ibland, tur bara man inte nyser ut hjärnan medans man håller på =)

Medans jag höll på med maten nere så va både svärfar och Sixten ute och körde traktor, såg ut som ett traktor derby ett tag. Naktelen då a väll att båda förlora efterssom att dom missa varandra hela tiden =)

Svärfar lade av traktor dynningen, han vart i skogen och hämta en massa ved / stockar / timmer .. va faan man nu kalla det =) Pappa rätta mig varje gång jag säger fel men minns jag va han rätta mig på...NEEEEE =) Sixten skottade, de ha ju kommit nån decci så de ä inte helt fel att få bort det. Det är en sån där jobbig snö som ä mer vatten än snö....


Detta är det jag använder till korvstroganoff, de ä alltså två ringar falukorv
men när man håller på så krymper det drastiskt, men gött äre =)


Korvstroganoff



En lite typ av Kiwi blanning. Jag gjorde nämligen älkött i ugn förra veckan men det vart så smaklöst så idag skar jag dom i bitar och vände ned i stekpannan. Å så vände jag ned tacco köttfärsen som jag stekte i måndags. Det vart riktigt suvve och så fick köttet en smak också =)

Älggrytan, korvstroganoff och potatisgratäng.
Kiwis nya färdiga potatisgratäng, ä en annan typ denna men jag hoppas
den ska va liks god som den andra jag gör =)
Nä, nu ska jag käka lite.
Hojt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inte dumt att ha färdiga matlådor i frysen...att bara ta fram o värma när det är bråttom.
Ha det gott!

Elina sa...

Där där ser ju riktigt smaskens ut! Tur att jag nyss ätit annars skulle magen börja kurra nu. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...