onsdag, januari 21, 2009

Äntligen....

.... fungerar vårt internet och router igen. Som vi ha bråkat å tjaffsat å suckat men nu tusan ha vi köpt nytt, både router och modem så nu fungerar allt smärtfritt igen.
Ha verkligen vart sur för det ha inte gått å spela Wow och jag ha inte kunnat blogga för man fick som aldrig ut några bilder och varje gång man försökte lägga ut sina bilder så sa hela internet upp sig.. onda onda.....

Tänkte att jag kan ju börja lägga ut några bilder, å som ni se så är bilderna tagna den 14:onde så det ä ett tag nu jag ha bråttats med internet bråk. Ute nu så är det mulet men det ha slutat att snöat i alla fall. Igår så stormade det ute och samtidigt så snöa det så de va mer elelr mindre snökaos ute på gårn. Det ä fina vallar som blivit, vissa går upp till midjan på en. Dörren gick inte att gå ut genom utan man fick gå ut genom garage dörrn. Det ah juh lyckats dreva så att mot dörrn vare en himla massa snö men det va som inge snö alls på själva bron....grrrr.... Nu håller Sixten på skotta ute så jag hoppas han kan ta bort från våran gård också.

Vid postlådan kan man skymta solen lite, höll man sig i solen vare
varmt å skönt men brevid så vare burrrrrrr....

Både vårat hus, svärfars hus å ladugården ryker det ifrån, man skulle kunna tro att vi tycker det är kallt ute när det är -20 grader =) Lajkas öron kan man skymta också på kortet =)

De se lite burr ut va =)

Med en boll i högsta hugg äre kul att busa, Lajka stå redo att
spurta ut i snön och hämta bollen som Fie ska kasta.
Grisöra ä smarrigt =)

Meeeeeera grisöra tack, men icke...busfröken =)

Ja, den gammla betta lever än idag. Pappa köpte den av Anders å den ä välanvänd, Hanna va väll inte den som va allt för varsam med skotern va jag kan minnas =) Vart nån vålt så man hade ont som faan. Man kan verkligen påstå att pappa ha plåstrat, limmat, klistrat och lagat för fulla muggar. Den funkar i alla fall och hjälper oss att få in veden på vintern. De ä lite små skavanker på den som att den säger POFF lite få och då, plus att mattan må inte bra för den saknar nån kugg. Dynan äre en reva i så pappa satte två spändband på vardera sida som man kan spänna och så spänner man fast en presenningsbit så inte dynan ska bli blöt där den ä trasig. Ja, det funka väll så där men jag tar ut ett renskinn eller en filt man sitter på =)
Men den går...ska väll inte klaga va =)

Min tacco wraps, jag måste bara visa en bild på denna skönhet som görs i ugn. Den ä så himla god alltså...
Nä, nu ska jag ta å fila en fil tallrik....höres alle goa där ute =) Hojt Hojt!

1 kommentar:

Elina sa...

Vilka fina bilder, hörrö! Och ja, det ser faktiskt skitkallt ut. Har här vi haft bara några minusgrader men kylan här är så rå att det känns som 25.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...