fredag, februari 06, 2009

Ja se de snöar....


...ja se de snöar det va väll roligt hurra?!? eller?!? Ja alltså, jag gilla ju snö och allt men vi här efter kusten behöver nu ingen mer snö. Skicka den till mamma å pappa istället så vi ha snö där på påsk. Vi ha vart i sommarstugan typ varje påsk å typ varje påsk äre ett helt annat väder. Precis som det skulle skilja månader imellan. Som att ett år är påsk i Juni och ett år är påsk i december. Jag vet ett år vi var uppe så satt vi utanför Henkes sommarstuga och grilla korv, solen gassa som bara den. Det va så hett så man satt i t-shirt å svettas liksom. Å sen nått år man vart där ha det vart - 30 grader å snöstorm. Vill ju smått påstå att det verkligen skiljer sig gång för gång. Letade efter några bilder från när man vart i stornäs på påsk och jag fann dessa (fast jag ha fler som är oinscannade).....

Påsk 2003 - Vi samlades nedanför Henkes sommarstuga, det var varmt och skönt ute så vi solade ocg grillade medans ungarna kutade runt runt på gruset som annars är täkt med snö eller på sommaren vatten =)
På bilden är från vänter...Farbror Bror, Inga-Lill, Mamma, Pappa, Linda, Henrik, Inger, Erik, Erling och Tina. Alla barn är här omkkring någostans =)

Sportlov-Påsk 2005 - Jag, Henke, Pappa, Lars och Erik grillar och ha det skönt =)

Påsk 2006 - Lite kallare men ändå skönt ute på isen. Hade rätt så mycke snö detta år.
Påsk 2007 - Har jag inte scannat in någe kort på men saaaaaatan så kallt det va då men vi hade det bra med snö, ett tag =)

Påsk 2008 - Då hadde vi främmande, vart lite fiske och lite skoteråkning =) Men allt som allt så hade vi bra med snö, bra is och inte allt för kallt =)
Ja, så i år på påsk hoppas jag vi ska få fint väder men ha bra med snö och bra is så man kan få fiska men samtidigt njuta av solens strålar =) Det kan ju hända att till och med Kiwi kan få lite färg...va coolt =) Så än fast det är länge kvar så håller vi tummarna i år för påsk....
Hojt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Good Blog, good information!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...