torsdag, december 28, 2006

Julen över för 2006

Jahaaa......

Då sitter man här några dar efter julen 2006.
Jag känner mig väldigt belåten över hur lyckad denna jul vart. Med all jäkt man lagt ned över två månader har nu äntligen kommit till sin ro. Maten vart underbart god, inge som var tort, smaka underligt eller dyligt utan allt perfekt. Gästerna va finklädda och uppförde sig med glans. Alla pratsjuka och allmänt bara njuta av att det var jul.
Under julgranen var det fullare än fullast. Precis som om man skulle ha flera ungar man gav till...men det va bara jag, Erik och Fie som hade julklapps krig mellan varandra =)

Denna jul firade Mor och far julen här hemma i Björna med oss. Det va både roligt och skönt att få rå om dom lite, det är inte så ofta man får det. Dom kom den 23:dje och for den 25:de. Nog för att dom inte var är så länge men det va kul ändå =) Fick hjälp av mor på Söndagsmorgon att fixa till maten så man slipper göra så mycket på kvällen när man ska käka. Käntes skönt att för en gång skull ha hjälp och inte behöva stressa ihjäl sig.
På eftermiddagen sedan så kom Svärfar, Fie och Sixten över. Då vart det Kalle Anka dags för fulla muggar. Efter det gick jag och mor ned för att servera fram maten och göra det sista som skulle göras. Väl mätta och belåtna så hägrade tv rummet igen för klapp ut delning. I år kom dock INTE tomten till oss så jag fick leka tomte. De va en herre jäddrans massa julklappar att dela ut. Men efter utdelningen så vare bara att slita papperna av och kolla och begrunda. Roligaste måste ha vart när jag satt och kolla på Fie som skulle öppna några av julklapparna som jag slagit in. Först så kan man nog säga att Tejp bolaget AB sponsrar mig med tejp. Sedan hade jag vart så grym så jag slagit paket i paket i paket i paket och så vidare. Och varje paket va väl inslaget med julklappspapper, rosett och etikett....så hon viste inte att det skulle vara fler paket...Å gu va jag garva, å va arg hon vart =)

Så, många julklappar fick man, bland annat så fick jag.... TV-spel, PC-spel, DS-Spel, Filmer, DVD-Boxar, Magic Bullet, Dremmel plus tillbehör, Glasfärg, Böcker om glasmålning och snickerier, Presentkort på Örnkortet och på Lustgården =) , Å ett så underbart presentkort tur och retur resa ned till Uppsala för att bo där med mina underbara amigos E & Tommy, Armband, Bling Bling till mobilen, Pengar, Lotter, Magnet, kokböcker å mycket mycket mer......

Ja, som jag sagt tidigare. De va en helt underbar jul, go mat, gott sällskap, bra julklappar...å så va jag frisk denna jul =)

Det enda negativa va att det fanns ingen snö, känndes verkligen trist men jag försökte att inte kolla ut, inte bry mig utan bara koncentrera sig på det som är inomhus...*hehe*...
Nu så här efteråt så känns det att man hållit på för dagen efter så kände jag mig som en hundraåring. Jag skämta inte. Jag orka varken gå upp eller ned för trappan, att lyfta fjärrkontrollen kändes jobbigt.....som om man skulle ha en sådan JÄTTE bakfylla så man orka inte ens tänka.....det har börja gå över nu och jag tror det va för all stress. Nu börja jag känna mig som vanliga gammla Kiwi igen....
o hemsk heter va =)

Nepp, nu ska jag ta och göra mig en skink macka och en frukt drink och bara mysa i soffan....

Sköt om er där ute.....
Tänk på att snart äre nyår, ladda krafterna för det...






Jubo Kramar från en glaaaa Kiwi =)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...