söndag, december 17, 2006

Helloj

Heeelloj...

Åh, man går igenom en sån där tv-spels fas nu..*suck*...
Man sitter framför tv och spelar Dragon Quest, den är bra men smått beroende...

"Bara liiiiite mer, jag ska bara spela upp gubben till level 40, ja men nu gåre så bra...en level till =)"

Kollar på klockan...OJ, kanske man ska gå i säng när klockan är 03 på natten...faaarligt!
Å man et att man verkligen ha blivit beroende när man drömmar om spelet. Det bruka skilja sig lite från drömmen man drömmer till spelet. Bland annat äre jag som har huvudrollen och inte en grabb som kallas "Hero". Man kan både magi och slåss, men mestadels magi. En speciell sak är att göra sig osynlig (vilket inte går att göra i tv spelet men det ligget väll på någon typ av önskedröms nivå för mig...*hehe*).
Tänka sig egentligen vad man kan göra när man är osynlig....asså, människorna på denna jord skulle absolut inte vilja det om dom viste vad jag skulle göra..*skrattar rått*.. =). Man skulle kunna göra så många underbara saker, å verkligen kunna luska ut va folk tycker om dom. Å gilla man inte svaret...ja...då kan man göra en massa grymma saker....
Ni se....man ha så konstiga saker i huvve så det skulle vara mer skadligt och PINSAMT (hehe) än nyttigt.
Men trotts att man vet att tv-spel inte är något man ska hålla på med för man missar att göra sånt som verkligen behövs göra, i och för sig så har ju alla rätt till att ta en dag här och där när man kan slappna av och inte lyfta ett finger....förutom tummarna =)

Ja, jag förstå ni som är spelomaner...det är som en drog...
Det finns fler av oss än va man kan förstå =)

Fick till och med min mor och far att bli tv-spelsoman för 2-3 år sedan...
Erik hade tagit med sig PS till Sundsvall där vi satt och spela Final Fantasy...8 eller 9...
Morsan och farsan satt inte och spela men man vill påstå att bättre publik kan man inte få. Och inte en mer enerverande heller.

"Varför gör du så, och inte så. Hur kom det sig det blev så. Men va gör du. Vad hnder nu??"

Jag tror jag aldrig svarat på så många frågor någon sin under de dagar. Erik och jag bruka byta av varandra och spela. Han ta alla fula bossar som ha mycket i HP medans jag spela upp gubbarna. Det va faan knappt att man fick gå på toa eller mat. På morgonen va det en väldigt snabb frukost, sedan spela. När maten kom vara snabbt ned och käka på nån minut och sedan upp. För dom ville ju se fortsättningen =) De va jävligt kul faktiskt. Å de syns att dom inte är van att folk spela för farsan satt och hoppa samtidigt som jag hoppa med karaktären, samma sak när jag slog någon...det liksom ryckte i hela honom.....men slutfattning...de va skoj men också krävande. Men dom fick tyvärr inte se slutet för vi gatt faktiskt fara hem....(dom hängandes i benen och skrika NEEEEJ) kanske inte riktigts å men man kan ju spä på lite =)

Hojt på er!!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...