torsdag, december 14, 2006

Olika Kompisar

Amigos!!
Här kommer jag att sätta ut alla mina kompisar.
En efter en kommer det att komma en bild och en text till alla....
Vad jag tycker och tänker på dom.
Ska försöka att ha en negativ sak och en possitiv sak, de positiva är ganska lätta men de negativa. Det är helt klart svårare! *på vissa i alla fall*...hahahaha... =)
Bry er inte om ordningen för jag har bara skrivit in er. Inte den jag tycker bäst om först ...


***************************************


* Elina "E, Dojjan" Örmin * E´s BloggE är absolut min bästa vän!! Än hur jag snor och vänder mig så vet jag att hon alltid finns där för att mig ta emot. Vi har varit vänner sedan lågstadiet, när hon flyttatde tillbaks till Sverige. Vi pratar på något sätt nästan varje dag med varanda, för det går inte bara att hällsa på varandra si så där, bor liksom välldigt många mil ifrån mig. E bor och pluggar i Uppsala, bor där med sin pojkvän Tommy "Ebbos". Det är så svårt att förklara egentligen hur Elina är och vem hon är. Hon betyder nämligen så välldigt mycket för mig att jag skulle behöva flera A4 sidor. Men ska jag sätta ord på så kan jag säga som så. E är den snällaste du kan tänka dig, förlåter än fast man varit dum. Humor så de dånar om det, energiknippe (koffintabletter =)), snygg, partyprinsessa, SMART!!! å ba bäst!!
Hehehehe...det negativa med henne måste va att hon GLÖMMER saker, väääälldigt fort =)
Fem ord till E...Honda, Teuquila, Nysele, baaaada & Moxica...*höhö*...



- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *-

* Tommy "Ebbos, The Hunk" Ebbestål *
Det var ett tag sedan man lärde känna The Hunk, de va innan han vart förstörd av Elina..*hehehe*..
Han är en skit frän snubbe som kan blanda drinkar, försöker sjunga (inte tondöv i alla fall). Han kan liva upp ett party än om tre personer ha dött där. Han har sina små knep som han ofta använder på The Gang!!! Ha varit i Kittelfjäll med honom och några andra Villhelmina pojkar (där kommer Tommy från). Det var jävligt kul. Man fick då se att det finns fler personer än vi i gänget som gillar att släppa loss. Vad mer kan man säga om honom...JO! han är väldigt duktig på karate och judo så man bråkar inte frivilligt med honom. Är ganska stark och vig då så ..det hjälper inte än hur snabb du är, han får ändå tag i dig.....HIIIIIIIIIIIAAAAAAA....på dig med!!!!
Han jobbar som reseförsäljare i Stockholm, som jag förstår så ÄLSKAR han det. Jag har liksom inte umgått med han på ett tag. Han bor ju liksom också nere i Uppsala så det är lite svårt. Annars det man kan säga om Tommy är att han är jäääätte snäll, rolig, ibland hyper, man ler alltid när man är med honom...å så ska vi ju inte glömma bort att det finns en anledning till att han kallas The Hunk!! =)
Den enda negativa saken jag kan hitta på tommy är att han är en jobboman =/


- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *-
* Anders "Ölund" Ölund *
Anders, Anders, Anders....av någon underlig anledning så blir det alltid fel när jag ska säga ditt och Sverras namn. Ibland få en heta Andreas och den andre Anders men aldrig till rätt person....Tror jag ska börja hålla mig till bara efternamn på er =)
Ännu en av Eriks polare som jag lärt känna, men det är inte fråns nu på slutet jag börja få hum om honom. Man bo så nära han men är smått svår att få tag på. En pressad person...eller...njaaaa....ba allmänt många järn i elden.
Ojoj, hur ska man förklara Anders, jaoo...han är jävligt trevlig. Av någon underlig anledning så är det som att prata med en kvinna. Alltså....inge dumt utan det är bara han lyssnar verkligen på vad man säger....det gör inte killar.. =/
Sen om han hör allt man säger vet jag inte men han försöker då lyssna i alla fall, vilket han ska ha en medalj för.
Får en väldigt bra självkänsla när man är runt Anders, han liksom kollar en i ögonen, lyssnar och ler. Man mår bra av att prata med honom. Jag kan inte förklara det men när man är i ett rum och känner sig lite osynlig så är det bara att kolla på Anders så får man till slut ögonkontakt och han ler. Man får bekräftat att det är en som ser att man finns...
Som sagt...snäll, rolig, söt, trevlig...värsta svärmorsdrömmen =)
Så vitt jag vet är han också singel...så tjejer..här har ni en till att sätta tänderna i =), bättre kap kan ni inte hitta!
Negativa....jo, jag vet...FÖR SNÄLL.....det är många här omkring som är för snäll. Måste vara en Björna Sjukdom..*höhö*..

- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *-


* Andreas "Sverra" Svensson *

Andreas är en gammal polare till Erik. Dom har umgåtts mycket i sina unga dar, mycke hyss ha dom hittat på som du säkert inte vågar ens tala om... *L*:..
Det jag lärt av Sverra är att han är underbar på sitt sätt...han är bara så frän.
Du kan sitta och snacka i en halv timme och hela tiden ha kontakt med honom. Så på något lite flummit sätt utbrister han "VA, sa du nå?"....
Men här kommer saken, du kan inte bli arg. Man bara ler och berättar igen, för han är liksom så.
På fester är han fullast och han blir inte mer lyhörd för att han är full precis, men han är bara liksom coolast ändå!!
Han är en knegare som jobbar och står i, är med polarna och hare ba gött.
Är en underbar kock...gör såååå god mat..*suck*... Sverra är också en Party prisse som är skitskoj att vara runt....
Liksom...det negativa med honom...svårt....kan inte hitta något riktigt.....han är liksom Sverra...SVERRA!!Sverra förknippas med tre ord också... FOLKÖL & DUNKA DUNKA!!!... =)
- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *-

* Martin "Grand Turismo" Carlsson *

Martin är en kille som älskar att komma till oss och spela tv-spel. Speciellt om det spelet heter Grand Turismo på PS2. Martin är en gammal klasskamrat till Erik som jag diggar högt. Han är lätt att prata med och han har alltid någon underlig komenntar om något. Plus att han har alltid en massa extra energi som han har svårt att skaka loss...som då brukar komma ut på oss och spelet!!!Han är också en party prisse som alla andra i Eriks och mitt gäng. Första gångerna jag träffa Martin bodde vi på Sörbygvägen och han bruka komma dit och spöa skiten ur mig på Tekken Tag Tournament, vilket jag inte gilla så jag spela upp mig...han spöa mig ändå!!! Men jag tar honom lätt i Bowling på det spelet...*tihi*Tre ord som man kan förknippa med Martin är BRUM, SPOTT, FRÄS...med andra ord hans föredetta SAAB!!!!
Martin är också så vitt jag vet singel, men jag ha inte pratat med honom på länge så jag kan inte svära på det!
Annars är han en riktigt kul prick, det negativa med honom är ...är....är...jooooo...att han ska spöa skiten ur mig på tv spel =)
- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *-


* Mikael "Sjökan" Sjökvist *
Michael är en av Eriks bästa polare och nu även min. Både Erik och Mikael har lekt mycket när dom var mindre. Inte så konstigt för deras föräldrar bor rätt så nära varandra. De är också rätt så lika varandra, båda kan driva en till vansinne = )Micke är en sån här typ som kan hitta på vad som helst när som helst, vet aldrig riktigt vart man har honom.
Men han är jätte snäll och rolig, en liten charmör....
Det är så underligt för vissa personer känner man sig mer hemma med. Micke är en sån person, jag behöver bara höra hans namn eller se honom så ler jag. Mycket kan ju bero på för han är en rolig prick plus att han själv jämt ler. Man blir liksom bara glad att vara runt honom. Väldigt lätt att prata med, som om man känt honom i flera år. Det sägs att hans ska va blyg men det har jag aldrig märkt...vart ä han blyg..i stortån eller =)En sak man kan säga om Micke är att han kan konsten att göra sig illa det är väl det negativa...och då mena jag verkligen illa som bryta saker och ting. Konstigt att han fortfarande kan gå.....Ett ord som jag kan fastställa med Micke är VIIIIILD.....en riktig söt vilde!!!! =)
- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *-
* Magnus "Mange" Sjökvist *
Magnus är store bror till herr Michael, vilket nu inte syns på längden men men.... = )Det märks ju i och för sig för dom är lika vilda, enda skillnaden är att Magnus inte bryter saker på sig själv så ofta i alla fall. Annars kan man väll säga att Magnus sliter arslet av sig, han jobbar alltså väldigt mycket. Bland annat som busschaufför och som ibland som lastbilschaufför. Liten pojke med STOOOOOR leksak, hmmm...det kan ni tolka som ni vill *ler*...Han är rolig, sprallig och han har ett underligt men sött skratt....På fester kan man hitta honom om han inte jobbar vill säga! Erik och Magnus har också oftat lekt ihop som barn så det är också en väldigt bra polare. Dessutom är han högsta hönset för PARTY BUSSEN!!!!! En vanlig buss ett antal killar har byggt ihop till, ja! en Party Buss som rullar lite överallt....
Hmmm, det negativa jag kan säga om Magnus är att han kanske är lite väl frispråkig ibland. Man ska inte säga allt man tycker å tänker, tänk först om det kan skada någon....men han säger inget dumt till mig...*stolt*Magnus är tillsammans med Siri, dom ha vart tillsammans över ett år nu. Jag önska dom verkligen lycka till. Men kom inte med några ungar före oss nu va =)
- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *-
* Kaj "Värdens bästa kusin" Mattson *

Kaj är kusin till Erik. Han är tillsammans med en tjej som heter Emma, dom bor i Nyköping.Kaj är utbildad elektriker, men jobbade och jobbar med allt annat än elektronik. han har ägt en kiosk ett tag, städar flygplan, jobbar som brandman...han är lite överallt så det är svårt att veta vad han just nu jobbar med =). Kaj var ofta uppe här i Övik och hälsade på när han var yngre. Lekte då med Erik och Ann-Sofi en massa olika (konstiga) lekar..*L*... delade då rum med Erik, oftast va ju det på sommaren men ibland också på vintern.Världens bästa Kaj är sprallig, cool, rolig, lite blyg och man vet aldrig vad man kan förvänta sig av han.Han tar oftast dagen som den kommer.Men gå nu inte och tro han är lat för att han är en elektiker, han sportar nämligen, förut i alla fall..*L*...Man kan fastställa Kaj med två ord...BOKOMUUUUUUUUU eller Bipapapapap... =)
Något jag märkte nu i höstas när han och Emma va här och hälsa på....man kan förvänta sig vad som helst komma ur hans mun..
Man kan sitta och se på tv, alla tysta, så är det någon som säger "fladdermusen är större än en golfboll, ska skita gädd huve nu"....öhh...KE?
Men det är det som gör han så frän också =)
Det negativa med Kaj är att han går aldrig att få tag på och enda gången han ringer är när han har problem med datorn...FY KAJ!! =)
- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *-


* Simon "Simone" Granberg *
Ojojoj, vad ska man säga om Simon. Finns så många sätt jag kan förklara honom men jag vet att skulle jag skriva något som inte kanske helt stämmer så blir jag strypt sedan =). Simon är en av mina bästa vänner, jag lärde känna honom när jag bodde i Storuman, gick skolan där. Vid första anblick tänkte jag vilken jävla stropp, ha han en gurka uppstoppad i arslet eller. Men det är konstigt när man lär känna någon så kan ens åsikter ändras så fruktansvärt mycket. Han har ett hårt yttre som bara vissa tar sig igenom, han släpper inte vem som helst in på livet. Men jag fick komma in =)
Han har en verkligen pervers humor, men de ha jag med så vi äcklar varandra lite då och då. Annars är han jätte snäll, omtänksam, rolig, gosig som en nalle björn....
Å ni tjejer där ute...HAN ÄR SINGEL!!!! =)
(tror jag..hmmm....)
En Negativ sak med Simon är att han är en ordningsfreak, jäddrar om du messar med hans sockhög.
Då kan du få den sockhögen nepulad i halsen =)
- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *-
* Mari "Mia" Yngvesson *

Hehehe...ja..vad ska man säga om henne. Det är så mycke men jag måste försöka sammanfatta det med några ord och meningar. Mia är en skit kul prick. Hon ler alltid (om du inte jävlas med henne) och hon har ett sinne för humor. Ligger nästan på min våglängd...hmm...eller NOT!! Men nära ändå...Hon kör en liten bil som hon tucktar till döds (gjorde hon förut, nu går hon nog överallt), har väldigt bra humor, snäll, rolig, spontan. Kan när som helst hitta på saker från tomma intet. Att man ska stå på händer och ballansera en bok på högra foten och en kaktus på andra medans en kompis få killa en....Ja, nåt sånt i alla fall.En tjej som jag gillar väldigt bra...vet inte om hon är singel nu men hon ha då vart i alla fall =)
Bor nu i Stockholm den lilla muppen, det ä ju liksom ännu längre bort än Uppsala, tur att MSN finns i alla fall!
Negativa med Mia måste vara hennes spontanitet ibland. Hon kan i en affär börja snacka med en helt främmande person om vad som helst. Medans då den andra personen står som ett frågetecken. Vill bara sjunka genom golvet ibland =)Muhahahaha...
- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *-
* Tommy "Brumm Brumm" Eriksson *Tompa Boy, hemma i Storuman körde han en SAAB som hade ett jävla dunk i sig. Gillar nämligen bra ljud som jag fattat det. Men jag skulle inte vilja sitta i bilen när dom poppar på max för då kan du få hörselskador för resten av ditt liv. Men det var en kul bil att åka i när man var party sugen för man kunde skrika hur mycke som helst utan att det störde dom som nu inte är tondöva. :) Tommy är en liten björn. Han är både snäll och go. Lite för snäll ibland för sitt eget bästa. Lärde känna honom via Jimmy. Dom är bästa kompisar så det va kanske inte så konstigt.
Tyvärr har jag inte hunnit varit med Tommy något den senaste tiden men vi hörs ändå på något sätt. Bor ju nu i Umeå så det är ju inte så långt från mig =)Något han också gör är ju att bryta arm. Han är med och tävlar lite överallt med dom från Storuman. Om ni tänker efter så är Haidi Andersson från samma ställe. Jag kan säga en mening och alla vet vem jag talar om..BOM BOM BOM BOM BOM !!!!!!
- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *-
* Linda "Lillan" Eriksson *
Lillan...lillan..hon är inte så liten längre. Hon ha blivit längre och mer muskler så nu ligger man ilä..IGEN! =)
Jag och Linda han inte va så jätte jätte mycket med varandra i Storuman. Vi umgicks i samma gäng men våra vägar korsades inte riktigt så mycke som de andra kompisarna. Men en sak som jag TACKAR henne för jätte mycke det är Åsele Marknaden. Ett år när vi alla var där så blev jag nedslagen, det va hon och hennes bror Tommy som följde mig till sjukhuset. Efter i egen bil för lilla jag fick åka ambulans. Knäckta revben och allmänt inte må bra. Det va då jag verkligen förstod hur speciell hon va. Med tanke på att jag var omringad av vänner,var det dom som jag va minst var med som brydde sig. Det var dom som tog hand om mig. Ringde ambulansen och höll mig vaken för jag svimmade tydligen mer än en gång. Du ska veta det Linda att jag kommer aldrig att glömma det.
Du har ett hjärta av guld och när det kommer till kritan finns du alltid där. Rolin, snäll, söt, stark..=)....en cooling!
Det enda negativa jag kan säga är inte just du, utan just att vi inte hunnit vara mer med varandra.
- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *-
* Joakim "Jokkos" Westberg * Jokkes Hemsida
Jocke lärde jag känna för inte allt så länge sedan. Det var ungefär fem år sen jag såg honom för första gången. Tänkte väl inte så mycke då förutom att han verkade vara udda. Nu har man då umgåts lite mer med honom och jag har bildat en uppfattning. Han är en hel skön grabb. Både snäll, rolig och omtänksam. På utsidan så har han ett litet hårt skal där han verkar vara lite tuffare men lär man känna honom så märker man att han är så go å snäll så...En sak som man blir ganska förvånad av är också att han gillar katter. Något som jag finner väldigt sött. Men han är inte bara gose gos...fräck humor, heartbreaker å ba "methal"..och en massa mer... Jocke jobbar åt samma företag som Erik gör.
Det negativa med jocke r att han är för blyg =)En sak till som är viktig att lägga upp...Han är singel !!!Så, det är bara att ta för er tjejer..*L*:...


- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *- *-

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...