måndag, januari 08, 2007

Året 2006 i storhet.

2006
Ja de va förut de !!!

Men vart faan ha detta år tagit vägen?!?
Jag lovar, han bara med halva året å sen var det passe.
Men året 2006 ha bjudit med sig både sorg, glädje och skratt. Ungefär som alla andra år va ?!

Men för mig har det också vart förvirringen år.
Svårt att förklara men jag har varit mer förvirrad än vanligt, typ E förvirrad ..*hahaha*...

Början av året började att man kände sig stark och självsäker.
Firade nyår då här hemma i Björna med Svärfar. Hade tänkt att fara till den fest Magnus och Siri hade i grann huset. Men vi kände oss alldeles för död, å åt hellvettes förkyld. Jag hade liksom den största förkylningen som kundes ha..*suck*...
Bodde då också några månader i Stensele efterssom Erik jobbade i gruvan i Blaiken.
Den skolan jag gick då (Webbdesign) va bara skit så jag hoppade av i början av vårterminen. Hällsade mycket på mina bröder och föräldrar och hade det ba gött.

Sedan, efter Erik va klar så bar det av hemmåt igen till Björna. Sommaren va alldeles för het men den va kul. Vi höll på med takbygge som drog enormt ut på tiden (inte klart än). Så blir det när Erik jobba för mycket, en Fie som inte ORKAR gå upp på taket för att lägga nocken. 2 skorsens stosar som vägrar bli klara. Ja, de va en vi va beroende av och den är ju nu klar och uppsatt så det är ju klart. Men då saknas det en stos och mer än hälften av nocken. Vi hade tänkt att hinna gräva upp grunden också men det var ju kört, vi han liksom inte. Man är ju bara två personer här så vi hinner inte så mycket. Det är synd att inte min far bor närmre, jag vet att han skulle hjälpa oss.
Vi han inte heller nästan fisk någe, BORING!!!! Jag ville men det gick inte som det skulle.
Han ju inte ens hällsa på kompisarna.... =(


"Men nu till sommaren ha vi lagt upp anorlunda, grunden ska grävas upp och vi ska samla folk för att det ska bli klart. Och erik ska ta ut semester i sommar, hutten Åke gilla det eller inte. Vi ska ta tid att fara ut och fiska och träffa kompisarna, försöka kombinera de två elimenten. Blir inge dataspel eller tv spel i sommar, inge film heller. Utan bara koncentrera oss på utomhus."

Hösten 2006 vart jobbig, vist det va jävligt kul att fylla år , kul att träffa kompisarna å festen hos Ölund va sketakul Men sedan började allvaret. Skolan, den va multum svår. När man är van också att känna sig ganska självsäker i sig och så lötsligt dras ned för man förstår inget alls...känns inte sååå uppmuntrande.

En slutledning kan man säga att Våren och sommaren va roligare än hösten, mindre stress och sånt.
Men jag haft roligt detta år ändå..
Tack alla ni som gjort så jag haft roligt

Hojt!!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...