söndag, januari 21, 2007

Ååhhhh Eeeee...=)


Åh lilla lilla Eeee.....

Sitter här och håller på och mixtrar med olika kort.
Förminska och sudda ut lite saker och personer som man inte vill ha med just på det kortet =)
Stötte då i dom korten som du skickade till mig, dom när vi var mindre och hade en massa snö och åkte playwood (hur man nu stava) hela dagarna...LIIIIIITER med bränsle gick åt du =)
Sitter och tänker tillbaks på hur det var. Du tyckte att efter 25år är livet inte värt att leva längre. Man är liksom så grå och skrapplig då så man knappt kan stå. Jag höll med men jag hade mer min gräns typ vid 30år. Man filosoferade vad man skulle bli som gammal och man levde för dagen som den va.

Skoterkörning och åkning stod givetvis på första topplistan på vintern. Man tykte att snön va den bästa som fanns. Man tog liksom för givet att det alltid skulle finnas kvar. än hur gammal men blir för det har den ju alltid gjort. Va vi för optimistiska kanske?
Ja mena, man sitter nu här 2007 med knappt någon snö alls. Skulle man aldrig trott vid våra dar. Nä faan, snö driverna va så hög så när man kom med skotern och skulle passera en väg höll man tungan rätt i mun för vallarna va oftast mer än 1-2 meter hög å så jävla tvär att det knappt gick att klättra över dom. De va fina tider de, man va stelfrusen när man kom hem men kul hade man...som saaaatan =)
Minns du den där gången vi va och körde skoter i Nysele och for mellan Monika och Rolf. Vi körde inte vägen utan vi körde isen...mmm...iiiiisen =). Det händer ju i alla fall ett år att det var en vak precis där vi bruka svänga in när man for till Monika. Vaken va precis innan man kom där man bruka fiska, vid den där lilla kojjan. Vi va bland annat där med Charlie och fiska.
Oooo, jag mins den ja. Vi turades om att köra och sedan den andre åkte på en playwood skiva, precis som på bilderna nedan. Men varje sväng vi gjorde där vi vaken så hamna vi närmre och närmre vaken. Så till slut åkte vi över hela tiden med skivan. Den va ingen liten vak heller å de spruta vatten...å vi vart dyyyyyyngsura =)
Jag tänker lite då också då på dom tiderna, dom va roliga... =)
Vi ska vara tacksamma för vi har sånna underbara minnen, många ha inga alls.

Fördelen på vintern va också man kunde ta skotern till dig, så slapp man fråga Monika...snäääälla...kan du köra hem mig =)
Jag vet du kommer säga hua nu när jag lägger ut dessa underbara bilder men jag bara måste. Dom bara är sååå underbara =)
Me mycke snö och unga jag och du....ja de va tider de!
Kram på dig gumman, sakna dig!!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...