söndag, oktober 06, 2013

Veckans Matsedel...


Veckans Matsedel

Måndag: Rester från helgen

Tisdag: Kyckling pasta gratäng
(Ny rätt)

Onsdag:  Stekta delikatesspotatisar och fläskkarré (resterna) 

Torsdag: Fläskpannkaka

Fredag:  Ravioli

Lördag: Uppstekt fläskpannkaka

Söndag: Pastagratäng med köttfärssås
(Ny rätt)

Ska baka nu i veckan men vet inte när eller vad, känner bara jag måste få baka. Men jag ha en känsla det blir muffins eller blåbärs bullar. Är så himla sugen på att baka men jag ha haft en massa annat att tänka på så jag inte haft tid, men nu kanske allt ordar sig så jag kan sätta igång igen. 
Måste juh testa den nya leksaken jag fick av Suss och Nicklas...
... så nu blir det att baka någe så man kan dekorera. Men bäst jag kolla på nätet efter tipps så jag ha någon hum om vad man ska göra. Att baka en kaka med olika smaker och former inga problem. Men att spritsa kakan snyggt och göra den snygg är såååå mycket svårare....får alltid hjärnsläpp. Det är som att rita något annat än en streckgubbe, jag suger på att rita men att göra en streckgubbe är jag bäst på =)

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...