måndag, oktober 14, 2013

Veckans Matsedel

Veckans Matsedel

Måndag: Fläskpannkaka

Tisdag: Makaroner och korv

Onsdag: Uppstekt fläskpannkaka

Torsdag: Nudlar

Fredag:  Taco

Lördag: Tacopaj
(Ny rätt)

Söndag: Pastagratäng med köttfärssås
(Ny rätt)

Blir en lätt vecka med lätta maträtter, man måste få ha lite sådana veckor med. Dock lite nytt till helgen som jag hoppas ska bli gött =)
Baksugen är man som bara den, skulle lätt kunna fylla frysen. Kanske man kan baka någe på fredag. Förra helgen vart det inget eftersom vi höll på här hemma, men denna helg blir rätt lugn så jag borde hinna någe. Kladdkaka?? Muffins?? Blåbärsbullar? Kolasnittar???...ååå jag vill ha allt!

Håller på med julens baklista...ojoj....jag behöver större frys eller så behöver jag fler som käka :P

Förra veckans matsedel vart totalt sågad. Va inte mycket som gick rätt förra veckan å så visade det sig att jag lyckas ibland göra så stora portioner så man får äta några dar. Meeeen det ä gött så man klaga inte ;) Kolla på förra veckans matsedel å se hur många RÄTT man kan ha på en vecka....

Förra Veckans Matsedel

Måndag: Rester från helgen

Tisdag: Kyckling pasta gratäng
(Ny rätt)
men det vart rester från helgen!!!

Onsdag:  Stekta delikatesspotatisar och fläskkarré (resterna) 
men det vart Kyckling pasta gratäng!!

Torsdag: Fläskpannkaka
men det vart rester av kyckling pasta gratängen!!

Fredag:  Ravioli
men vart rester från kyckling pasta gratängen

Lördag: Uppstekt fläskpannkaka
men det vart hemmagjord hamburgare!!!

Söndag: Pastagratäng med köttfärssås
(Ny rätt)
men det vart bacon inlindad ost fylld grillkorv och stripps!!!

Som ni kan se så vart det bara EN dag som vart rätt, å ingen bakning heller. Ibland går det inte som det borde gå bara för att allt skiter sig. Man kan ha en trött Leo eller så äre det någe annat. Men man försöker, å det man inte äter den veckan kan man äta nästa vecka =)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...