måndag, oktober 14, 2013

Lite lägenhets uppdatering...

Vi är absolut inte klar med lägenheten men den börjar ta form i alla fall, det är några saker som måste köpas och några saker som helt enkelt måste hittas åt. Söker ett runt mat bord som ska vara 80-90 cm i diametern, kan va svart eller trä färgat. Helst inte vitt eftersom vitt tar man en gång i så är det skitigt, å när det ska va ett köks bord så är fördelen om det är svart eller trä. Söker på olika second hands men ingen tur =/ Å kolla man i kataloger så är dom snordyr eller för stor.....behöver någon som känner någon som känner någon =)


Sovrummet är nästan klart, vart lite mörkare men precis som vi vill ha det. 
Skulle bara fått bytt tapeter så skulle det vart helt underbart =)


Pelles säng, sängbord, taklampa vart hitflyttade. 
Tavlan va i vardagsrummet förut men den passar mycket bättre här.....


Vart mysigt med två ljuslyktor på sidan av, tända så här på kvällen och ha lite myspys. 
Dags att lämna bort Leo ett tag tror jag =)


Annorlunda tv hylla, en lång tv bänk underst med två stora bänkar ovanpå. Något hög vart den men det funkar när man ligger i sängen...lätt att kolla på tv:n då. Ska in svarta lådor i alla hål men måste till IKEA för att införskaffa dom. Alla hyllor är Pelles så därav en svart bland allt det ljusa =) Hade vart bäst om alla va svart men det funkar. Inte helt klar här, vill ha någe mer på väggen men vet inte vad än.

Är bra att ha tv i sovrummet på natten, få se lite big bang medans man mata Leo...lättare att hålla sig vaken =)


Denna fina lampa står brevid tv:n och ger ett härligt blått sken, fick den av Suss och Nicklas. Den passar jätte bra...tusen tack för den =)


Pelles tavla passar också i sovrummet bredvid tv:n...men va mer ska jag ha....vill ha någe mer på väggen....


Har ingen dörr in till sovrummet så jag satte upp denna som ett drapperi, kanske inte skyddar allt ljud men det vart snyggt och den skyddar så inte allt ljus släpps igenom. 


Här är Leos hörna, han ha fått upp en massa Walt Disney och Nalle Phu tavlor. Ska upp en vägglampa ovanför krubban och några fler tavlor. Vart så mysigt nu när han ha fått upp lite mer barntavlor och sånt... kommer bli ännu snyggare när spjäl sängen kommer på plats.



Gammal krubba...många som sovit i denna. Filten ha han som extra värme, vi ha rätt kallt i sovrummet så filten värmer gött. Dock är Leo så jävla varmblodig så han sparkar av sig täcket på natten...han ä stekhet om fötterna och bena.

   
Den fina mobilen ha Pelles syster Pia gjort, mycket tjusig och Leo ligger lite nu och då och kollar på den =)



Ja, Pelles stolar har kommit på plats i köket i alla fall. Nu saknas bara resten, måste hitta åt allt. Vissa saker ska beställas och vissa ska allmänt jagas för att få tag i. Så om ni vet nån som ha ett bord som ska säljas, som är runt så säg till =)

Vardagsrummet har också tagit form, här saknas inte några saker förutom en tavelram som ska köpas. Sedan måste jag packa bort lite gardiner och sånt. Ha som inte städat innan jag tog kort så kolla inte allt för nära :P

Min hörna, Pelles tavlor ovanför....plus hans lampa =)


Pelles hörna, och hans tavlor kommit på plats här med...


Leo överbevakar och funderar varför morsan går runt och tar en massa kort =)


Soff hörnan, med några nya saker som Pelles lampa, Pelles matta, mina tavlor...ja...det kommit in lite saker =)



Bokhyllan som jag fått av svärfar, börja bli full med filmer, böcker, spel och glas....




Svårt att ta kort när man står i dörr öppningen men det gick, så vardagsrummet nästan helt klart. Det är några smådelar som ska in i alla rum men jag fixar så gött det går. Skynda långsamt och efter man ha råd så att säga. Men jag mycket nöjd...att blanda mina och Pelles saker är en riktigt bra hit =)

Jag nöjd!

Hojt!

2 kommentarer:

Elina sa...

Va schnyggt ni får det! Härligt med nytt inomhus! Gillade molnet i Leos hörna. har funderat på att sy något liknande någon gång. PUss!

Kiwi sa...

Ja, jag börja bli riktigt nöjd. Ha haft svårt att inreda lägenheten när man inte vet hur länge man ska bo här. Meeeen jag bor här ett tag till alla fall så jag kan fixa till lite ;) Ja vist är den snygg, Leo gilla den som tusan =) Puss gumman!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...