söndag, oktober 06, 2013

Hur ska det bli !?!

Ut med det gamla och in med det nya heter det juh men jag vet inte om det stämmer helt just nu. Kände för några veckor sedan att något måste göras åt lägenheten för det känns som Leo inte bor här utan han bara är här just nu och att många saker här och där stämde som inte in på varken min smak eller Pelles så nu får det bli lite förändringar....

Vill inte det ska kosta allt för mycket när ens ekonomi inte är överflödig, man kan juh faktiskt förändra med mycke små medel. Bestämde oss för att ta några av Pelles möbler hit och byta ut dom jag ha, få lite förändring på så sätt. Kan inte förstå jag ha några vänner som ALDRIG skulle kunna tänka sig ha sin pojkväns saker i samma lägenhet/hus som hon bor i för dom mena på att "ja men det ha han juh delat med sitt ex". Jaha och vad gör det, alla ha juh ett förflutet och jag skiter fullständigt om det är Pelles ex som valt sakerna, mena hon följer inte med möblerna....Pelle gör det =) Skulle hon dock följa med möblerna skulle jag nog tänka om en gång eller två =D

Pelle har många fina saker som smälter ihop med mina, det vart ut med det...grå...vita sakerna och in med svart och trä. Vilket är lite mera min stil....absolut gilla jag lite vitt å så men va faan vill jag ha vitt kan jag flytta till ett sjukhus. Jag vill ha mörkt i sovrummet, gärna svart och mörkblått. Ljusare i köket eftersom där är jag och gör mat...vill se någe. Så lite svart, vitt och trä, å så ska man tänka på att jag som valt färgerna på tapeterna =) Vardagsrummet gilla jag gärna lite beige, svart, kanske aprikos. Man vill ha kalla färger i sovrummet, varma i vardagsrummet och så lite mer neutralt i köket. Meeeen det är bara så jag å Pelle tycker =)

Men först lite bilder på Leo från veckan =) Här i knäet hos Bernt, extra farfar å där trivs man riktigt bra =)


Sitter intill mamma, den enda ställningen man trivs just nu. Inge grin eller gnäll utan bara gos på sniskan =)


Leos favorit mjukis...bollibompa draken. Den går å tugga på, dra i och kasta i golvet...helt klart Leo säker =)



Glader =)
Såååå glad jag ska få en ny kamera snart så kanske jag slipper det suddiga i många bilder ...



Pelle fanten är också en favvis, där kan man suga på snabeln...um...hmm.....tänk inte lika snuskigt som mamma tack! =)

Helgens bravader, tömma sovrummet på många saker för att sedan få in en massa ny/gamla saker. Pappa Pelle passar på att ta sig en lur medans Leo är en snäll söt son, fick inte nån sömn natten till fredagen så både jag å Pelle va DÖD. Å lill kvoddas ligger å kollar på tv, snackar en massa skit och fjärtar som en hel karl...ja....i alla fall som en Karlsson =)

Lämnade den fisande Leo hos Farmor och extra farfar som fick sitta barnvakt några timmar medans vi flyttade saker...



Lite TRÅNGT i vardagsrummet måste jag medge....

Här kommer sovrummet i några före bilder, efterbilder kommer komma när jag är helt klar =)





.....sovrummet är lite tomt, lite passe, lite trist va...


 ... å där ska Leo sova!??!....njaaaa, han få nog inte plats. Kanske han få ligga på golvet ? ;) ....


...bygger, som lego delar...den kommer bli stor när jag är klar med den....um....nu vart det snuskigt igen!!!...



... köket ska få sig ett lyft, både här å där ....


... hallen förändras lite den med....


Vardagsrummet förändras lite den med, dessa kort va innan Pelle gjorde sin debut men här se man helheten i alla fall, enda ändringen innan jag gjort den stora ändringen är att hans dator är här och en bokhylla. Men nu blir det lite småförändringar. Inge radikalt men lite i alla fall....

  

Kul att se före kort och hur det ser ut nu innan jag är klar =)

Efterkort kommer som sagt komma när jag är helt klar med rum för rum, köket kan ta tid...behöver hitta ett runt bord vilket INTE är det lättaste. Ska inte va större än 80cm i diametern.....men jag ska hitta ett....



Dagens mat, potatisgratäng, kött, sparris, vitlöksbröd och JULMUST! =)

Nu, dags för lite småjobb sedan natt.....

Hojt!

1 kommentar:

Elina sa...

Så jädra kul att få göra om lite! Man får så mycket energi av sånt, tycker jag. Underbart! Ser fram emot efter-bilder. Schynn'er!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...