torsdag, april 01, 2010

Risplockning...

.... pågick igår. Vi for upp mot Lappkåta och fixade lite ris som jag skulle ha inne och lite granris åt kaninen som hon kan käka =)

Lajka och bollen följde juh självklart med, men också Fis lisa ;)

Va en riktigt härlig dag igår med strålande solsken och lite blåst. Man kände när man kom i lä hur satans varm det vart men direkt det blåste lite vart de lite kyligt. Men det känns att det har blivit luft värme här borta för väl inne i skogen, i skuggan så vare varmt. Kan man kanske kunna hoppas på en vår snart så man slipper det vita.
Men det är faktiskt rätt fint just nu, men en vit snö som täcker allt och en sol som värmer en. Det är hur skönt som helst att va ute å gå =)

Vi går efter traktorspåret svärfar ha tryckt till, kolla man på bilden så se man långt där borta svärfars hus och ladugården. Mer som till vänster på bilden....Man få en sån här liten känsla av att.....ska man verkligen gå in genom den där skogen?!?.... Skogsvittra kom å ta en ;) Svärfar verka inte bry sig, han åker skidor in genom svåren ..... det går en liten stig där....med betoning på LITEN! =)Lajka kan faktiskt sitta/ligga stilla några sekunder när hon har bollen. Men det är bara för att få lite luft så är hon full gång igen =)Nån ha gått hårt åt myrstacken, en stor jädra as myrstack som ba tycks växa under åren men nu verka den fått sig en rak höger eller två.Älska hur dom byggt skorstenen, Flertal plåtburkar ställda på varandra...ja det funka juh det också =)Spjuver ha fått någe i kikarn men vette faan om vad, glad va hon i alla fall =)Svårt att ta kort med en hand när man ska hålla koll på riset med den andra handen. Testa då ha ris i en hand, kamera i den andra men samtidigt ta upp godis till vovven som stått å vänta ett halv år =)
Vissa verka vilja skilja sig från mängden, inte följa samma spår som alla andra gör. Här där pilen visar växer ett ensamt litet träd. Långt bort från dom andra.....mitt ute på åkern...
Fie fick klättra lite i träd för att få det riset jag ville ha.. =) Men hon duktig, hon vet hur man leker apa ;)Mohahahaha.....jäkla synd jag han inte få kort för hon stod på alla fyra där ett tag för att få sig tillbaks till traktor spåret =)Påskriset inne och dekorerat, syns att det är påsk och inte Jul för alla mina enorma påsk dekorationer ryms på ett å samma bord....Förutom riset är typ detta det enda jag har.... påsk är inte riktigt för mig än fast det borde var det eftersom man få juh godis =) Jaja, få köpa en sak om året så ha jag om ca: 400 år lika mycket påsk saker som jag ha jul saker =)

Glad Påsk på er alla!!!

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...