lördag, april 24, 2010

När våren tinar fram...

.... tinar också jobben fram på gården. Finns alltid någe att göra om man bara vill ;)

Väntar och längtar tills det kan vara minst +7 grader ute hela tiden även natten så man kan göra mera roliga saker ute. Men jag ha lite trista saker att göra också, man få se dom som en kul sak så går dom snabbare att göra. Klä ut sig på någe sätt medans man gör dom kan faktiskt höja stämningen, eller varför inte gå näck å gör dom sakerna !?! ;)

<--- allm="allm" att="att" b="b" de="de" f="f" g="g" gester=")</span" konstiga="konstiga" lajka="lajka" ljud="ljud" med="med" nt="nt" och="och" om="om" roliga="roliga" sitter="sitter" tiiiiigger="tiiiiigger" ut="ut">

I veckan vart det mycket städande inne men samtidigt måla bräder och fixa lite ute. Man kan plocka saker i flertal timmar men gå ut nästa dag så äre ba att börja plocka igen....
Jag vill så gärna börja olja in altan golvet så jag kan ställa ut möblerna som vi köpte idag. Men också så vill jag sätta blommor, någe som livar upp stället men det måste blir lite varmare först. I år blir det mindre blommor....jag har INGENSTANS att ställa dom. Hela framsidan ska grävas upp och baksidan är delvis grävd upp =) Kommer bli väldigt lite klippa gräsmattan i år men inte gråter jag för det inte. Men jag fäller en tår när jag tänker på hur mycket GRUS som kommer komma in eftersom allt ä uppgrävt....*suck*....

Vart en dyr helg i helgen, vart till stan två vändor för att köpa saker. Bland annat isolering, papp, målarfärg, olja, spik, spikplattor, fjällpanel, fiberduk, utomhus möbler (soffa, bord och två stolar). Å jo, det kostar att ligga på topp måste jag säga..... men det är helt klart värt det när huset är klart.
Fie smått trött, huvudvärk och mår inge prima, så kommer jag å stör och låter henne icke va ifred =)

Myst första dag ute i det fria i koppel för i år, hon tar det lite varsamt fram .
Kollar in stockarna som svärfar kapat för att se dom duger och att det är rätt antal. Du vet sånt ä noga för en katt, ska vara klösvänligt =)Idag vart det juh stan å sen hemma vart det att plocka ut lite från källaren. Lite blomlådor å sänt som snart ska fram. Vart te å grilla också, va så smart så jag lade fläskkarre i kryddbad så vare bara att kasta på å grilla. Det vart så underbart gött och saftigt...godaste grillat jag ätit på länge. Så käka vi en vanlig traditionell sommarsallad och så lite vitlöks sås....muuuums =) Kommer grilla varje helg framöver om vädret tillåter =)Kisse låg på bordet också medans vi åt, enda sättet att få henne hålla käft i dessa mjam tider. Söta ä att är hon på golvet skriker hon halsen av sig. Då klappa jag på bodet för att visa hon få hoppa upp vilket hon också gör å så bli hon så tyst å lugn. Hon få bara va på boret om det är bara jag å Erik som sitter vid stora matbordet, fins ingen risk hon lägger svansen i maten då =)
Bortskämd ja vet men vem ska jag annars skämma bort, Erik ä nog så bortskämd redan ;)

Nä nu dags att spela lite wow, käka en kaka å ba tare lugnt för imorrn blire jobb igen.

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...