onsdag, april 14, 2010

Kyligt utan sol !!!

Det va så fint och varmt igår men dock idag ha det blåsit och vart moln så när man vart ute ha man vart glad för den sol som funnits. Man såg som inga moln men så plötsligt va himmelen full av dom, men gick man i försvann dom. Va nog så att jag skulle hålla mig inne idag för man skulle kunna få någon sol alls =)

" Bilden ni ser här uppe var något jag satt och mixtrade med idag. Hade tre kort jag tagit från vägen som en vy över kåkarna men var och en gav som ingen riktig bild så jag lappade ihop dom till en lång. Skulle jag ta en sådan panorama bild så skulle jag måsta stå vid postlådan och då skulle bilden bli så himla liten.
Nu får man den lite större å så kan man se hur det ser ut här ;) "

Lajka va som nyfiken på den lilla Nanina som sitter i sitt bur "mat och leksak" tänkte hon medans kaninen tänkte " Faan vilken stor Kisse du va då".Busiga Nanina kuta fram och tillbaks hela tiden så det var svårt att få en riktigt bra bild på henne. Men hon är en sån söt Nanina så det är svårt att inte få bra kort ;)Lajka fortfarande intresserad men ändå så lyssna hon....ja....hon vet att annars få hon ett tjuvnyp i nacken =)Våran källare är en jobbig källare, ja alltså vårat rör som kommer från tvättstugan kan konsten att svämma över och vi fattar inte varför. Det är som att hälla ut allt vatten ur tvättmaskinen direkt på golvet och se det timme för timme saaaaaakta försvinna. SÅÅÅÅ less på det hela, vi försökte oss på med rensband men det går inte. Det är som att köra ett spett i en böj...det är tvärstopp!!!Svärfar kör skytte trafik i skogen för att hämta hem timmer till både massa försäljning, vårat timmer till väggen och så vanlig ved man kan elda. Här är våra stockar som ska kapas snart, behövs ungefär dubbelt så mycket sedan kommer kapar mannen =)
Här är det som ska säljas, börja bli en hög här också....
Ni se vägen som går där borta, där ser man faktiskt också Svärfar med traktorn komma med sista lasset för idag =)
Lajka min lajka....du passar bra på bild ;)

Konster kan hon om hon bara är på humör.... kan jag få en godis sen vill säga =)Snön bredvid altan börja försvinna och gräs börja sakta komma fram...känns härligt att det börja bli vår. Synd bara att min mage inte håller med, mår skunk dåligt.....förhoppningsvis bara någe jag ätit. Jaja, nu dags att FB lite å så lite tv....tror det blir målning imorn igen =)

Hojt!

1 kommentar:

Karro sa...

Buuhuu!! :'( Saknar er och Laika!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...