lördag, januari 02, 2010

Jul i Nysele, del 2 .....


Juldagen for vi och hälsa på Henrik med familj, dom ha fixat med tv rummet så man va sugen på att se hur det vart. Vart väldans bra, gilla både färgen på tapeten, golvet och så storleken på tv:n =) Påminner mig att det är dags snart och börja med vårat tv rum men först ska golvslingerna in.

Lars fick en radiostyrd traktor och skoter, grabbarna grus leker lite med dom. Nästa så jag ser i Eriks ögon hur han vill va med å leka =) Mamma hitta antingen Maja eller Tovas smink docka, morsan kamma den och jag flätade =) Brist på annat kan man alltid leka med barnens leksaker ;)
Köket är också nybyggt, vart riktigt bra. Öppet och stort som ett kök sa va, den dagen vi tar oss an köket...ojoj.....då ska jag bossa och bestämma totalt. MITT kök ;)

På kvällen gatt vi juh bara göra risalamalta, det är så underbart gött. Här sitter Erik och slevar för fulla muggar =) Pappa, Lars och Morsan fick ju självis också smaka =) Lars dumpade familjen hemma i Stensele och följde med oss hit istället =) Väldans enkelt....risgrynsgröt, grädde, mandarin, banan, päron, kiwi, äppel så får du en Risalamalta...sedan hur man stava ha jag ingen aning om.

Tippex ville inte ha tydligen, nä hon ligger i träsoffan på den härliga gamla trasmattan. Det va tydligen bara det hon ville göra... =)
Tredje dagen efter jul vart det soft eftersom jag å Erik vart ju sjuk som faan, jädra bon sjukdomma som ska drabba en varje gång man är hemma. Ont i halsen, snor fulla skallen och en hosta så det smaka var....jag mena...hallå, kan nån ta över förkylningen ??? =/Mystan ville tydligen inte ha den, men hon var modig att komma fram än fast Lars va där. Inte för Lars gör någe utanför hon ä dödsrädd för ungar... men Lars ä juh lillgammal så han räknas inte på samma sätt =) Lite snö han vi få också, pappa fick skotta med traktorn allt va som gick =) Skotern här känner sig nog smått övergiven och kall =)
Pappas ladugård, det är hänna allt hänn ;)Lekstugan
Fågelbordet.
På väg hem till Getingsta, bilen packad och jag påklädd som att det skulle vara minus grader ute. O jo just, det va juh -27 ute =)
Men allt som allt ha vi haft det skönt hos mor och far. Käkat en god mat och haft trevligt sällskap.... sett säkert 15-20 filmer ;) Nästa år är vi här hemma så man behöver inte köra nån stans då, lite småskönt =)
Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...