fredag, januari 15, 2010

Vinterfåglar...

... vart har alla vinterfåglar tagit vägen???

Förra vintern gick det två stycken 25 kilos säckar med fågelfrön per månad, plus nötter, talgbollar och hampfrön. Vi hade alltså enormt mycket vinterfåglar och ekorrar men nu......nu äre knappt 5 fåglar som allt framme och inte en enda ekorre. Bruka ha tre stycken som klättra på väggen och stal frön från borden ;)
Känns som allt bara dött tyvärr. Idag var det otroligt många fåglar ute...hela fem stycken domherrar =/ En helt klart omställning när man är van att fylla på alla automater varannan dag och nu varannan vecka. Jag saknar mina fina fåglar som man kan sitta och bara dö glo på. Mina fina hackspettar, ekorrar, domherrar och andra fåglar bara borta. Mat ha dom haft sedan Oktober och då var det många men sedan bara poff....alla borta. Trodde det va för att flyttfåglarna for men då bruka andra komma men ingen kom. Trist...mycket trist :'(

Vill ha tillbaks mina fina fåglar...boooooo... Tänk om man kunde beställa några ;)
Aja, hoppas det kommer några nu till våren i alla fall. Rofyllt för själen att bara sitta och kolla på, men jag ä juh lite konstig =)

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...